Sredine informacije, da je Delavska hranilnica prodala svoj stoodstotni delež v družbi Aerodrom Maribor in zanj prejela celotno kupnino, je danes za STA potrdil tudi predsednik uprave omenjene banke Dušan Grlica. O številkah ni govoril, je pa v javnosti že znano, da so za družbo, ki upravlja z mariborskim letališčem, prejeli sedem milijonov evrov.
S prodajo dokazali, da je bila odločitev dobra
Grlica se je ob tem dotaknil tudi nekaterih očitkov v delu javnosti o pravilnosti odločitve o naložbi in ocen, da bo ta na koncu nasedla. “Z uspešno in donosno realizacijo prodaje smo dokazali, da je bila odločitev dobra in da smo sposobni posle izpeljati drugače od tovrstnih pričakovanj,” je dejal prvi mož Delavske hranilnice, ki je v Aerodrom skupaj z dokapitalizacijo vložila okoli tri milijone evrov.
Kot je še dodal prvi mož Delavske hranilnice, so pri poslu zasledovali tudi temeljna načela etike in družbene odgovornosti, saj so jih pri takšni izpeljavi posla podprli tako v lokalni skupnosti kot država. Ob tem je prepričan, da bodo s prodajo družbe odgovornemu novemu lastniku, ki je pripravljen vlagati znatna sredstva v razvoj letališča, veliko prispevali k možnostim realizacije nove industrijske cone na robu letališča.
Številke slabše od prejšnjih let
Nakup družbe, ki je bila nekoč v lasti Preventa, se je zgodil še v času prejšnjega predsednika uprave Jožeta Stegneta, ki je takrat dejal, da mariborsko letališče čez deset let vidi kot moderno in razvito slovensko letališče, preko katerega bodo tekle redne linije, čarterski poleti in več tovornega prometa.
Te njegove napovedi se s prihodom novega lastnika SHS Aviation še vedno lahko uresničijo, a dobri dve leti pozneje so številke slabše od tistih v prejšnjih letih. V prvih devetih mesecih je namreč letališče beležilo slabih 8000 potnikov, kar je le tretjina lanskega izkupička. Razlog za to je dejstvo, da rednih linij še vedno ni, izjalovil se je poskus vzpostavitve povezave z Düsseldorfom, manj je bilo tudi čarterskih letov.
Ni še jasno ali bo Aerodrom Maribor upravljal s prenovljenim letališčem
Še vedno ni urejeno niti vprašanje podelitve dolgoročnega najema državne letališke infrastrukture, za katero je ministrstvo za infrastrukturo prejšnji teden le objavilo razpis. Ta se izteče konec januarja, takrat pa bo jasno, ali bo Aerodrom Maribor sploh še upravljal s prenovljenim letališčem in nizozemsko-kanadski vlagatelji, podkrepljeni z azijskim kapitalom, niso preveč tvegali z nakupom podjetja, ki ima sicer na letališču v lasti le parkirišče in dovozno cesto.
Mariborski župan Andrej Fištravec je že v sredo dejal, da gre za pomemben dan za razvoj letališča, saj bo novi lastnik poskrbel, da letališče po več kot dveh desetletjih stagniranja znova zaživelo. Novi lastniki bodo po njegovih besedah o tem lahko več povedali kmalu po tem, ko in če bodo sklenili pogodbo o 15-letnem najemu.
STA