Namen Tedna vseživljenjskega učenja (TVU) je ozaveščanje najširše javnosti o potrebnosti, pomembnosti in vsenavzočnosti učenja, prebujanje radovednosti, razvijanje pozitivnega odnosa do učenja, premoščanje različnih pogledov in gojenje kulture medsebojnega sprejemanja ter razumevanja. Letošnji TVU bo potekal od 11. do 20. maja 2018, oziroma od 11. maja do 30. junija 2018 (razširjeni termin) na številnih prizoriščih po vsej Sloveniji! V času TVU ‘odpira svoja vrata’ na stotine prirediteljev. S številnimi dogodki želijo prikazati različne oblike in možnosti učenja, namenjenega vsem ljudem, predstaviti zamisel o vseživljenjskosti in nenehnem pretoku učenja, obenem pa počastiti izjemne učne dosežke in izraze ustvarjalnosti ljudi vseh generacij.
Tudi Karakondžula se bo temu programu pridružila z dvema dogodkoma. V petek, 18.5.2018 od 10:00-17:00, bo DAN ODPRTIH VRAT, kjer bodo prikazani programi različnih namiznih in logičnih iger. Ob tem bo predstavljena uporabnost družabnih iger za učne namene in pridobivanje osebnih spretnosti. Naslednji dan v soboto, 19.5.2018 od 11:00 do 12:00, bo predstavitev knjige NOČ V PUŠČAVI – beduinska pripoved.
Karakondžula je ime trgovine v drugem nadstropju trgovskega centra City v Mariboru, kjer so na voljo sodobne namizne in druge igre. Tu je tudi igralnica za 40 oseb, kjer lahko igralci preizkusijo svoje igralne strategije brezplačno. V lokalu je še knjigarnica predvsem znanstveno fantastične in fantazijske literature ter bralni kotiček.
Z razvojem računalniške tehnologije se vedno bolj izgubljajo drobne ročne spretnosti in igre, ki so se igrale brez računalnika ob dolgih zimskih večerih in ko je bilo slabo vreme. Sicer so se otroci igrali zunaj na dvorišču, plezali po drevju in počeli še druge stvari, ki jih danes ocenjujemo, da so življenjsko nevarne. Zato se v trgovini, igralnici, bralnici in delavnici Karakondžula igrajo igre, ki so se jih igrale naše babice in dedki na eni strani, in sodobne namizne ter miselne igre po drugi strani. Namen je, da spodbujajo kreativnost, razvoj logike in drobne ročne spretnosti. Želijo, da se obiskovalci družijo in pozabijo na računalnike, tablice in pametne telefone. Igre razvijajo domišljijo in logiko, nekatere so izredno kreativne, druge pa pomagajo ostriti spomin. Ker jih igramo skupaj z drugimi nam pomagajo krepiti socialne vezi in izboljšujejo medsebojne odnose. Tako kot se naučimo zmagovati, se tudi naučimo izgubljati.
Preglejmo tri zanimive miselne igre in igre s kartami:
RORYJEVE PRIPOVEDNE KOCKE je enostavna in zabavna »igra« z devetimi kockami. S pomočjo teh kock in likov na njihovih ploskvah »igralec« pripoveduje zgodbo. Kocke omogočajo pripovedovanje neskončne vrste različnih zgodb: pravljice za lahko noč, zgodbe kar tako, šale, kreativne, navdihnjene, resne, grozljive, lomilke tišine in še vse druge. Ne pozabite – ne obstajajo napačni odgovori ali napačne zgodbe! Igra je izredna za bistrenje spomina, verbalnega izražanja in zelo zabavna ter primerna za vse starosti.
DOBBLE vsebuje 55 kart. Na vsaki karti je 8 simbolov. V igri je 50 različnih simbolov. Vsak par kart ima natanko en sam skupni simbol, ki ga je potrebno čim hitreje najti. Zmaga tisti igralec, ki najhitreje opazi in glasno poimenuje enaka simbola na paru kart. Potem sme vzeti posamezno karto in zmaga tisti, ki jih zbere največ. Tako je potrebno ostro oko za opazovanje in spomin, ki omogoča kar najhitrejšo primerjavo.
MAGIC je strateška, miselna in kombinatorna namizna igra s kartami za dva ali več igralcev, kjer si iz svoje zbirke kart sestaviš deck (kupček). Z njim poskušaš svojega nasprotnika s pomočjo magičnih urokov in mogočnih bitij iz fantazijskega Multiversa spraviti ob 20 življenj na nič. Za igranje je potrebno poznavanje angleškega jezika, saj slovenska verzija ne obstaja. Ob tem je to igra, ki se lahko v mnogih elementih kosa s šahom.
*Za tiste, ki ne obvladajo ”štajerščine”: »Pridi se igrat z menoj!«