Število klikov na strani Zavoda za turizem Maribor Pohorje se je v času tradicionalnega Martinovanja povečalo za več kot 1000 odstotkov.

Martinovanje v Mariboru je zadnjih nekaj let že tradicija. Velja za največje enodnevno javno martinovanje v državi, ki ga na Trgu Leona Štuklja obišče tudi 20.000 tisoč obiskovalcev iz Slovenije in tujine. Veselo druženje s tradicionalno vinsko-kulinarično ponudbo namreč spremljata tudi kulturno-zabavni program, ki ga v celoti organizira in izpelje Zavod za turizem Maribor – Pohorje (ZTMP). Dogodek je promocijsko podprt tudi s strani STO-ja, ki v lokalnih dogodkih »vidi« tisti dodatek k osnovni ponudbi in novodobnemu povpraševanju, kjer turisti želijo doživeti tradicionalno in lokalno tudi skozi osebno druženje z lokalnim prebivalstvom.

Kot možne razloge za precejšnji obisk omenjajo spremembe

In letošnjega Martinovanja si v Zavodu za turizem Maribor Pohorje ne bodo zapomnili zgolj po dobrem obisku na mestnem trgu, ki je sicer že stalnica, ampak tudi po nadvse odličnem obisku spletne strani. Slednjemu je pritrdila še tamkajšnja direktorica Doris Urbančič Windisch, saj pravi, da je v zadnjih tedni ugotavljajo precejšnjo priljubljenost obiska spletne spletni strani zavoda.

Doris Urbančič Windisch: »Spletna stran Zavoda za turizem Maribor Pohorje postaja vse bolj priljubljena.«

»Veseli nas, da je za nami uspešna izvedba projekta Razvoj in promocija turistične ponudbe destinacije Maribor – Pohorje, ki smo ga izvedli na podlagi razpisa pridobljenega s strani ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. Razpis je bil usmerjen na področje, ki je destinacijam najbolj manjkalo, zato smo se na ZTMP osredotočili predvsem na formiranje nove spletne strani, novodobnim prijemom trženja s poudarkom na družbenih omrežjih. Skozi projekt smo izvedli izobraževanja za turistično gospodarstvo in predstavnike destinacij s tematiko digitalnega marketinga. Odziv je bil tudi z njihove strani odličen. Smatram, da smo kot mesto s tem veliko pridobili saj ugotavljamo, da so spletne strani turističnih zavodov izredno dobro spremljane in da se na njihove informacije turisti izredno dobro odzivajo saj jih jemljejo kot strokovne in resnične ter s tem verodostojne,« je pojasnila Urbančič Windischeva.

Dodala je: »Informacija, ki smo jo pridobili iz Googla, nam kaže, da spletna stran Zavoda za turizem Maribor Pohorje postaja vse bolj priljubljena. Samo v treh dneh – od 8. do 10. novembra – smo namreč zabeležili povprečno 639,3 klikov na spletni strani.« Urbančič Windischeva za osrednji mariborski spletni portal Maribor24.si še pravi, da se je število klikov na podlagi omenjenih rezultatov povečalo za več kot 1000 odstotkov glede na običajno dnevno povprečje, ki je bilo 36,6 klikov.

Google pa kot možne razloge za povečan obisk, še dodaja direktorica, omenja spremembe, ki so izvedene na spletni strani in povečanje zanimanja za temo strani, ki je trenutno zelo priljubljena (Martinovanje).

Spremenjena vizualna podoba spletne strani

Urška Rožič, strokovna sodelavka za področje digitalnega marketinga na omenjenem zavodu, je povedala, da večje zanimanje uporabnikov spletne strani pripisujejo več razlogom, v glavnem pa spremembam, ki so jih izvedli nedolgo nazaj.

Urška Rožič: »Večje zanimanje za spletno stran pripisujemo več razlogom, v glavnem pa spremembam, ki smo jih izvedli nedolgo nazaj.«

»Popolnoma je spremenjena vizualna podoba spletne strani, omogočeno je dodajanje funkcionalnosti, kot so zemljevidi pri znamenitostih, dodana je personalizacija vsebin že na vstopni strani, kjer lahko uporabnik označi, kaj natančno ga zanima in mu spletna stran na podlagi njegovih interesov prikaže želeno vsebino,« je pojasnila Rožičeva.

Tripadvisor, neposredna prodaja, dogodki SNG Maribor…

Na spletni strani je po novem tudi aplikacija Tripadvisor, kjer lahko obiskovalci spletne strani spremljajo priporočila gostov. »Slednje se nam zdi pomembno, predvsem, da se turisti lahko odločajo za posamezni obisk na podlagi izkušenj ostalih obiskovalcev,« je poudarila sogovornica. Na spletni strani je po novem tudi t. i. neposredna prodaja, kjer lahko uporabniki oziroma turisti preko spleta »kupijo« kupončke za mariborsko vinsko ali kulinarično cesto, saj so jim na voljo »odprti« datumi. Kupljene kupončke kasneje prevzamejo v turistično-informacijskem centru. Rožičeva še pravi, da so boljše in predvsem enakovredno predstavljene znamenitosti, namestitve in kulinarični objekti, medtem ko imajo s SNG Maribor urejen dostop do njihovih dogodkov.

Porast zanimanja za čarobni december

V Zavodu za turizem Maribor Pohorje ugotavljajo, da uporabnike njihove spletne strani najbolj zanimajo dogodki. »Google nam je še ‘povedal’, da so v času Martinovanja uporabniki po ključnih besedah med drugim najbolj želeli iskati Martinovanje, Maribor 2019 in Martinovanje Maribor,« je dejala Rožičeva. In ker so v času Martinovanja to prireditev hkrati oglaševali še preko socialnega omrežja Facebook in Instagrama, dodatno število klikov na spletni strani pripisujejo tudi slednjemu. »Trenutni rezultati pa nam že kažejo, da so se ljudje že začeli zanimati za čarobni december,« je sklenila Rožičeva.