Lokalno

Predlog uredbe o plovbi na Dravi ni po pričakovanjih lokalne skupnosti

Uredništvo , 30.07.18 ob 07:19

Občine Maribor, Ruše in Selnica ob Dravi si že vrsto let prizadevajo za sprostitev prepovedi plovbe z motornimi plovili po Dravi, saj bi rade reko izkoriščale v turistične in transportne namene.

Občine Maribor, Ruše in Selnica ob Dravi si že vrsto let prizadevajo za sprostitev prepovedi plovbe z motornimi plovili po Dravi, saj bi rade reko izkoriščale v turistične in transportne namene. Na ministrstvu za okolje in prostor so zdaj pripravili predlog uredbe za to področje, a ta ni v skladu s pričakovanji lokalnih skupnosti.

Osnutek Uredbe o uporabi plovil na motorni pogon na akumulacijskem jezeru hidroelektrarne Mariborski otok na reki Dravi so na ministrstvu objavili v torek in do 24. avgusta zbirajo javna mnenja in predloge.

Največja hitrost plovbe ne sme presegati deset kilometrov na uro

Dokument se nanaša na nekaj manj kot 13 kilometrov Drave med hidroelektrarnama Fala in Mariborski otok. Medtem ko je tam zdaj uporaba plovil na motorni pogon prepovedana, naj bi s tem odlokom dovolili vožnjo plovil za rekreacijo, razen vodnih skuterjev, in plovil za javni prevoz potnikov, če plujejo na elektromotorni pogon in so krajša od 24 metrov.

Največja hitrost plovbe ne sme presegati deset kilometrov na uro, dvig ali spust plovila ter vkrcavanje in izkrcavanje potnikov se lahko izvaja samo na za to predvidenih mestih. Plovba je možna le od sredine marca do konca oktobra in le čez dan.

Kot izhaja iz besedila uredbe, so pogoji rabe vodnega dobra za plovbo določeni tako, da se v največji možni meri prepreči škodljive vplive na stanje voda oziroma združbe nevretenčarjev, na dvigovanje sedimenta oziroma spremembe rečnega dna. Varstvo rib in drstišč se zagotavlja s časovnimi prepovedmi plovbe in odmiki od rečnega brega oziroma s prepovedjo plovbe po plitvinah. Plovba prav tako ne sme vplivati na pridobivanje električne energije v hidroelektrarni ali povzročati škode na energetski infrastrukturi.

Pobuda živi že več let

Na Mestni občini Maribor upajo, da se bo z uredbo končno uskladilo obstoječe odloke občin z aktualno zakonodajo. Na tem področju je namreč veliko nejasnosti, ponekod tudi neskladja med občinskimi in državnimi predpisi. “Uredba bi pomenila prvi korak k ureditvi plovbe in oživljanju tega dela občin, hkrati pa bi pomenila tudi osnovo za strateško načrtovanje razvoja turističnih in športnih aktivnosti ob in na Dravi,” pojasnjujejo na občini.

“Pobudo za to smo dali pred desetimi leti,” je za STA povedal ruški župan Uroš Razpet. “Zdaj smo končno dobili predlog uredbe, ki pa ničesar ne rešuje.” Moti ga predvsem to, da ostaja plovba še vedno močno omejena, kar je v nasprotju z njihovimi načrti, po katerih bi radi na reki vzpostavili turistične prevoze, Ruše in Selnica ob Dravi celo javno potniško linijo. Letos so v Rušah sestavili splav, a ga ne morejo uporabljati, saj za njegovo pot navzgor po reki potrebujejo motorni čoln.

“Ne razumemo, zakaj ni mogoča neka normalna uporaba motornih plovil, kar je ključno za pritegnitev ljudi k reki,” je pojasnil župan. “Drava je plovna v Avstriji in na Hrvaškem, le pri nas to tako strogo omejujemo. Pa je v bistvu ista voda. Na reki imamo vrsto hidroelektrarn, ki so močno zarezale v reko, zdaj pa se bojimo domnevno velikega vpliva čolnov na naravne habitate,” je ogorčen.

Vse prejete pripombe in predloge bodo proučili

Ne strinja se s omejitvijo na plovila na elektromotorni pogon, ki so cenovno manj dostopna. “Zgledujemo se po nekih visokih avstrijskih standardih na jezerih, čeprav je pri nas zgodba popolnoma drugačna. Reke so drugačne od jezer, hkrati se Avstrijci lahko gredo takšnih omejitev, saj so 20 let pred nami v turizmu in imajo vodne površine polne ljudi. Mi pa imamo reke prazne. In še naprej jih bomo imeli prazne, če ne bomo dovolili ljudem, da pljujejo po njej,” je prepričan Razpet.

Omejitve bi po njegovih ocenah morala določati lokalna skupnost, ki ima natančnejši vpogled v dejansko dogajanje na reki. “Državna uredba bi morala vzpostaviti nek relativno liberalen režim, ki bi ga pa občine lahko potem po potrebi zaostrovale, na primer z omejitvijo števila registriranih plovil,” meni.

Na ministrstvu za okolje in prostor pravijo, da bodo vse prejete pripombe in predloge proučili. Glede predpisane uporabe plovil na elektromotorni pogon zaenkrat pravijo, da so takšna plovila sprejemljivejša za okolje kot pa motorji na notranje izgorevanje. “Plovila na elektromotorni pogon zagotavljajo ustreznejšo stopnjo varstva pred onesnaženjem voda in ohranjanja ravnovesja vodnih in obvodnih ekosistemov. Pri uporabi plovil na elektromotorni pogon je vpliv hrupa na prosto živeče organizme manjši,” so navedli.

STA