Podjetje Expo biro d.o.o. že 20 let postavlja montažne objekte na dirkah F1. Sodelovali so na 22 različnih prizoriščih po svetu, v Evropi, med drugim pa tudi na Japonskem, v Abu Dhabiju, v Južni Koreji in v ZDA. Postavljali so prizorišča na številnih drugih mednarodnih športnih dogodkih kot so tekme FIS, Olimpijske igre in Liga prvakov. V prihodnjem letu podjetje, ki več kot 50 odstotkov prihodkov ustvari na tujih trgih, načrtuje širitev lastne proizvodnje in nove zaposlitve.
Prva dirka, na kateri je Expo biro postavljal šotore, je bila leta 1996 v Barceloni, kjer je zmagal Michael Schumacher. Kot je povedal Blaž Železnik, ustanovitelj in dolgoletni direktor Expo biro d.o.o., dolgoročno sodelovanje s poslovnimi partnerji vedno temelji na kakovostnem delu in osebnih odnosih: »V Barceloni smo delali skupaj z nemškim podjetjem Röder, ki nas je kot zanesljivega partnerja prepoznal že na olimpijskih igrah v Lillehamerju leta 94′. Tam se je začela mednarodna poslovna pot Expo biroja. To je bil naš prvi velik projekt in za malo podjetje, ki je imelo takrat okoli 12 zaposlenih, zelo velik zalogaj.«
Stavijo na dobre medsebojne odnose
V vsakem poslu je pomembna zanesljivost, prilagodljivost, konkurenčnost in sicer dobri medosebni odnosi, je še poudaril Blaž Železnik in dodal: »S tem poslovnim partnerjem podjetje sodeluje še danes. Zelo sem vesel, da je podjetje vedno znalo gojiti dolgoročne odnose s poslovnimi partnerji, to je največji kapital našega podjetja.«
Montažne skupine podjetja Expo biro na prizoriščih Formule 1 postavljajo in opremljajo šotore za Paddock Club, trgovine, kuhinje in pomožne tehnične prostore. Konec novembra so se monterji vrnili z dirke v Austinu, ZDA, ki je bil njihova letošnja zadnja postaja na karavni Formuli 1 v tej sezoni. Tokrat so postavljali šotore v izmeri preko 6.400 m2.
So na Zlati lisici, pokalu Vitranc, tekmah Lige prvakov …
»Poleg Formule redno postavljamo objekte na tekmah FIS, Zlata Lisica, Vitranc in Bansko, ob športnih dogodkih, tudi na Olimpijskih igrah in finalnih tekmah Lige pravkov, pa že leta sodelujemo na Festivalu Lent in na različnih večjih sejemskih prireditvah, od začetka devetdesetih vsako leto na sejmih v Celju, Ljubljani in Gornji Radgoni,« pojasnjuje Miha Železnik, direktor marketinga Expo biro. »Sicer pa podjetje Expobiro ne postavlja samo šotorov, čeprav smo po tem najverjetneje najbolj prepoznavni. Postavljamo tudi mnogo bolj sofisticirane permanentne strukture iz platna, ena takšnih je recimo tudi arhitekturno zanimivo membransko prekritje v Termah Olimia. Naša najnovejša dejavnost so tudi jekleni poslovno industrijski objekti za namene proizvodnje, skladišč, trgovin, športnih objektov in garažnih hiš podjetja Astron, ki ga zastopamo. Največ šotorov do sedaj smo postavili na Olimpijskih igrah v Sočiju, kar 70.000 m2, kar je približno površina 10 nogometnih stadionov.«
Kmalu bodo zaposlovali
Načrti podjetja Expo biro za prihodnja leta so optimistični, razlaga Rado Vračko, direktor Expo biro: »Načrtujemo širitev proizvodnje izdelkov iz platna in povišanje proizvodnih kapacitet za polovico. V prihodnjem letu predvidevamo zaposlitev vsaj še 30 novih sodelavcev za krojilnico, montažo šotorov, tribun in gradbenih odrov. Iščemo pa tudi ljudi za vodenje projektov v skupini Röder. Gre za zaposlitve v Nemčiji, šolanje za to delovno mesto se izvaja pri nas, po zaključku pa sledi delo pri nemški družbi Röder.«
Podjetje Expo biro pa, ob širitvi proizvodnje doma, v prihodnjih letih nadaljuje s prodorom na tuje trge: »Dogovarjamo se za izvedbo projekta Special Olympics v Schladmingu marca 2017, montažo šotorov na finalu Lige prvakov v Cardiffu v Angliji maja 2017, dogovori pa so v zaključni fazi tudi že za Svetovno nogometno prvenstvo 2018 v Rusiji,» zaključuje direktor Rado Vračko.