Oba kandidata za župana Maribora, Franca Kanglerja in Andreja Fištravca, smo prosili za odgovore na ista vprašanja.
Neodloč(e)ni volivci, preberite odgovore obeh kandidatov na dvanajst vprašanj in udeležite se volitev!
Kateri so glavni ukrepi za nova delovna mesta v Mariboru?
KANGLER: Ureditev prostorskih aktov, sprememba nekaterih odlokov, znižanje komunalnega prispevka in odprava državnih administrativnih ovir.
FIŠTRAVEC: V program smo zapisali zelo konkretno in realno številko, da bomo v prihodnjem mandatu poskrbeli, da se bo v Mariboru odprlo 5000 novih delovnih mest. MO Maribor lahko namreč na tem področju veliko stori sama. Nadaljevali bomo z aktivnim pridobivanjem investitorjev v mestu, saj se je v zadnjem letu in pol to izkazalo kot zelo učinkovito in se prva nova delovna mesta že odpirajo. Z razvojem Coworking centra bomo skrbeli, da se bodo lahko majhna in startup podjetja v mestu primerno razvijala. Nova delovna mesta pa bomo odpirali tudi s spodbujanjem razvoja turizma in drugih dejavnosti, ki smo jih natančno opredelili v programu.
Kateri poklici so perspektivni v Mariboru?
FIŠTRAVEC: Maribor velja za mesto s staro industrijsko tradicijo in mnogi investitorji že ugotavljajo prednosti delovne sile z izkušnjami v industriji. Ob tem pa bodo nove investicije kot so prva zasebna ameriška Univerza v Sloveniji, Data center ob obvoznici na Teznem in podobni projekti bistveno pospešili tudi razoj storitev višjega cenovnega razreda in intelektualnih storitev in zato poskrbeli za več kakovostnih služb za mlade strokovnjake in intelektualce vseh strok.
KANGLER: Prepričan sem, da so v Mariboru vsi poklici persperktivni.
KANGLER: Z gradnjo parkirnih hiš – Glavni trg, Ljudski vrt, z enotno vozovnico za gondolo, avtobus in parkirišče, cena katere bo 8 €. Parkirni system se bo izboljšal z uvedbo sistema park&drive.
FIŠTRAVEC: Na MO Maribor je v pripravi celostna in dolgoročna prometna ureditev za središče mesta, ki predvideva tudi dolgoročno ureditev javnega ter mirujočega prometa in parkirnih mest. Maribor bo postal mesto bistveno bolj prijazno tudi za pešče in kolesarje, vsi ki prihajajo v mesto z avtomobili pa bodo svoja vozila lahko parkirali na obrobjih con namenjenih pešcem, kolesarjem in javnemu prometu.
Kako izboljšati parkirni sistem v Mariboru?
KANGLER: Z gradnjo parkirnih hiš – Glavni trg, Ljudski vrt, z enotno vozovnico za gondolo, avtobus in parkirišče, cena katere bo 8 €. Parkirni system se bo izboljšal z uvedbo sistema park&drive.
FIŠTRAVEC: Na MO Maribor je v pripravi celostna in dolgoročna prometna ureditev za središče mesta, ki predvideva tudi dolgoročno ureditev javnega ter mirujočega prometa in parkirnih mest. Maribor bo postal mesto bistveno bolj prijazno tudi za pešče in kolesarje, vsi ki prihajajo v mesto z avtomobili pa bodo svoja vozila lahko parkirali na obrobjih con namenjenih pešcem, kolesarjem in javnemu prometu.
Kako povečati število uporabnikov mestnega avtobusa?
FIŠTRAVEC: Z uveljavitvijo celostne in dolgoročne prometne ureditve Maribora se bo precej spremenila tudi vloga mestnega avtobusnega prometa, saj bomo dobili bolj učinkovit sistem mestnega javnega prometa. Poudariti pa moramo tudi dejstvo, da se bodo že kmalu občani vozili v sodobnih avtobusih, ki jih bosta poganjala elektrika ali plin, saj prvi mednarodni javni razpis za nabavo električnih avtobusov že poteka. Na mestnih avtobusih smo poskrbeli tudi za odprte WiFi povezave, kar je lahko za številne uporabnike zelo privlačen motiv za uporabo mestnega prometa.
KANGLER: Z znižanjem ceno vozovnice avtobusa na 8 € za vsakega občana. Potrebno je tudi zamenjati vozni park, odpraviti zamude in urediti linije, da bodo avtobusi vozili bolj pogosto.
Kaj bi Maribor moral dobiti, izgraditi v naslednjih dvajsetih letih pri prometni infrastrukturi?
KANGLER: Potrebno bi bilo dokončati zahodno obvoznico, podvoz na Teznu na cesti Ledina – Tam, na Ljubljanski cesti podvoz za železniški prehod, ureditev plovne poti na reki Dravi ter delna zapora Lenta za promet.
FIŠTRAVEC: Prometno infrastrukturo je bivši župan na račun propadlih megalomanskih projektov, s katerimi si je želel postavljati spomenike, povsem zanemarjal. Že v letošnjem proračunu smo zato lep del sredstev namenili obnovi dotrajanih cest in druge infrastrukture. Za ceno enega samega krožišča iz prejšnjega mandata pa smo prenovili kar nekaj ulic v mestu ter izgradili številna krožišča, ki ne izstopajo z nepotrebnim bliščem, voznikom v Mariboru pa veliko pomenijo zaradi večje pretočnosti prometa. Kot pa sem že poudaril, bo kmalu javno razgrnjena tudi celovita in dolgoročna rešitev prometne problematike v Mariboru.
FIŠTRAVEC: Radarji, zaradi katerih so se dogajali lanski protesti in je bil prejšnji župan prisiljen odstopiti, so še en megalomanski projekt namenjen pretakanju denarja v zasebne žepe, ki je klavrno propadel, zato jih bomo strokovno odstranili. Od Iskre smo že zahtevali, da jih odstrani sama, v nasprotnem primeru pa bo to storilo pooblaščeno strokovno podjetje na njihov račun, saj motijo posest MO Maribor. Radarji so bili namenjeni izključno zaslužku nekaj posameznikov, saj ne stojijo na prometno kritičnih mestih, promet pa je mogoče umirjati tudi z drugimi ukrepi.
KANGLER: Ne bo jih.
Kaj boste naredili z radarji?
FIŠTRAVEC: Radarji, zaradi katerih so se dogajali lanski protesti in je bil prejšnji župan prisiljen odstopiti, so še en megalomanski projekt namenjen pretakanju denarja v zasebne žepe, ki je klavrno propadel, zato jih bomo strokovno odstranili. Od Iskre smo že zahtevali, da jih odstrani sama, v nasprotnem primeru pa bo to storilo pooblaščeno strokovno podjetje na njihov račun, saj motijo posest MO Maribor. Radarji so bili namenjeni izključno zaslužku nekaj posameznikov, saj ne stojijo na prometno kritičnih mestih, promet pa je mogoče umirjati tudi z drugimi ukrepi.
KANGLER: Ne bo jih.
Kako zmanjšati zadolženost mestne občine?
KANGLER: Z racionalizacijo javne uprave in komunalnih služb.
FIŠTRAVEC: Zadolženost bomo v prihodnjih letih zmanjšali, saj ne bo potrebe po pokrivanju izgub propadlih projektov bivšega župana. Brez groženj za proračun, kot sta bili letos na primer odškodnina Veolii ter odškodnina za odpovedano Univerzijado in druge škodljive odločitve iz preteklosti, ki jih je bilo treba pokriti, bi bila lahko zadolženost Maribora še nižja.
FIŠTRAVEC: Solidarnost do socialno ogroženih je gotovo beseda, ki ni v besednjaku prejšnjega župana. Kljub krizi, v kateri je mesto, smo zato v letošnjem proračunu namenili kar pol milijona evrov več denarja za področje sociale. Socialne stiske ljudi pa se seveda najuspešneje blažijo in sanirajo z odpiranjem novih delovnih mest. Zato je 5000 novih delovnih mest ključni del mojega programa. Kajti samo ljudje, ki imajo kakovostne in stabilne službe, lahko v primernih akcijah izkažejo svojo solidarnost s tistimi, ki te sreče nimajo.
KANGLER: Z novimi delovnimi mesti.
Kako omiliti socialno stisko v Mariboru, iz vidika solidarnosti do someščanov?
FIŠTRAVEC: Solidarnost do socialno ogroženih je gotovo beseda, ki ni v besednjaku prejšnjega župana. Kljub krizi, v kateri je mesto, smo zato v letošnjem proračunu namenili kar pol milijona evrov več denarja za področje sociale. Socialne stiske ljudi pa se seveda najuspešneje blažijo in sanirajo z odpiranjem novih delovnih mest. Zato je 5000 novih delovnih mest ključni del mojega programa. Kajti samo ljudje, ki imajo kakovostne in stabilne službe, lahko v primernih akcijah izkažejo svojo solidarnost s tistimi, ki te sreče nimajo.
KANGLER: Z novimi delovnimi mesti.
Zakaj bi imela mlada družina motiv živeti in delati v Mariboru?
KANGLER: Ker je Maribor najlepše mesto na svetu in ker je odprto za vse generacije. Postaja tudi evropsko, kulturno, turistično, univerzitetno in športno središče.
FIŠTRAVEC: Ker mesto odpiramo investitorjem, ki ne prinašajo le svežega kapitala, ampak tudi pretok idej in možnosti za uveljavljanje mladih ne samo doma, ampak tudi na mednarodnem področju, bo v prihodnje Maribor bistveno bolj poln motivov za mlade družine, da ostanejo v mestu in prispevajo k njegovemu vsestranskemu razvoju. Z ameriško zasebno univerzo bo to postajalo ne samo mesto z bogato industrijsko tradicijo, temveč tudi mesto mladih prodornih intelektualcev. S prihodom mednarodnih podjetij, pa se obeta mladim v Mariboru, da bodo prav tukaj dobili odskočno desko za uveljavitev v Evropi in v svetu, tja do Daljnega vzoda.
Zakaj je v Mariboru tako nizka volilna udeležba?
FIŠTRAVEC: Volilna udeležba v Mariboru je bila višja kot v Ljubljani, Celju ali Kranju. Že več kot desetletje pa opažamo trend padanja volilne udeležbe, kar kaže na nezadovoljstvo ljudi s starimi strankarskimi strukturami, ki jim je pripadal tudi bivši župan. Zato sem zelo zadovoljen, da so volivke in volivci moji neodvisni listi, na kateri ni ljudi, ki bi bili obremenjeni s politiko, zaupali kar 17 mest v mestnem svetu, kar je skoraj trikrat več kot najuspešnejši politični stranki. To je hkrati naša velika odgovornost in v prihodnjem štiriletnem mandatu bomo naredili vse, da to zaupanje volivk in volivcev upravičimo.
KANGLER: To ni samo problem Maribora, temveč celotne Slovenije in je odraz političnih razmer v Sloveniji.
Zakaj je Maribor imel največ županskih kandidatov v Sloveniji in hkrati nobene kandidatke?
KANGLER: To je resen problem v Mariboru, pa tudi v celotni Sloveniji. Veliko je občin v Sloveniji, kjer ni bilo žensk med kandidati, Maribor ni nobena izjema.
FIŠTRAVEC: Zakaj niso prepričali kakšne ženske za župansko kandidaturo, je vprašanje, s katerim se morajo prav tako soočiti stare politične strukture in stranke v državi. Na Listi župana dr. Andreja Fištravca je kandidiralo več žensk kot moških in tudi na to dejstvo smo zelo ponosni.
Kako bi ocenili predvolilno kampanjo drugega kandidata?
FIŠTRAVEC: Predvolino kampanjo bivšega župana bodo v nedeljo najbolje ocenili volivke in volivci.
KANGLER: Žalosti me, da je bila kampanja predvsem proti koncu nekorektna, popisali so nam vse plakate itd. Presenečeni in razočarani smo, da za potrebe kampanje nismo mogli dobiti city lightov, dodatnih jumbo plakatov, tudi oglaševati nismo mogli na določenih radijskih postajah.
Lokalno