Na področju trajnostne mobilnosti je še veliko manevrskega prostora za izboljšave, ki so lahko tudi dobre poslovne priložnosti.

Na področju trajnostne mobilnosti je še veliko manevrskega prostora za izboljšave, ki so lahko tudi dobre poslovne priložnosti. Na včerajšnji okrogli mizi v okviru mednarodne konference o krožnem gospodarstvu Circular Change v Mariboru so svoje korake na tem področju med drugim predstavile družbe Nomago, Flow2 in AMZS.

“Ni treba graditi cest, ampak spraviti ljudi iz njihovih avtomobilov”

Marjan Beltram iz družbe Nomago je prepričan, da je cestna infrastruktura v Sloveniji zadostna, bolj je treba delati v smeri spremembe potovalnih navad ljudi. “Ni treba graditi novih cest, ampak le spraviti ljudi iz njihovih avtomobilov,” je dejal.

V podjetju razvijajo avtobusni promet in so izračunali, da lahko z enim avtobusom zmanjšajo število osebnih avtomobilov na cesti za 30 do 50. Po besedah Beltrama nabavljajo le okolju najprijaznejša vozila, med drugim razmišljajo tudi o uvajanju medmestnih električnih avtobusnih linij, pri tem pa si želijo, da bi bila zasebna podjetja pri takšnih nakupih deležna podobnih državnih pomoči kot občine.

Plin mnogo boljši nadomestek od dizla

Soustanovitelj nizozemske platforme Floow2 Kim Tjoa je predstavil njihovo posredovalnico opreme, osebja in storitev med podjetji in organizacijami, s čimer pomagajo slednjim k večji učinkovitosti svojih sredstev. Kar zadeva mobilnost, se lahko ta storitev na primer uporablja pri skupni uporabi prevoznih sredstev, ki bi si jih podjetja delila in tako dosegla prihranke.

Slovenska AMZS se je predstavila med drugim s svojo storitvijo takojšnje pomoči na cesti, s čimer se izogne odvečni uporabi vlečnih vozil. “Najmanj pet od desetih okvar se lahko popravi na mestu ali z obnovljenim delom, kar je boljše tako za uporabnika kot za okolje,” je dejal njihov predstavnik Jurij Kočar.

V Nemčiji brez cestnine za tovornjake, ki vozijo na plin

Mitja Štoka iz podjetja Butan plin je spomnil, da danes skoraj vsa tovorna vozila uporabljajo kot gorivo dizel, medtem ko je plin okolju mnogo bolj prijazen nadomestek. Enako velja za ladijski promet, ki je za letali drugi največji onesnaževalec okolja. Kot premik v pravo smer je izpostavil nedavno odločitev Nemčije, da odpravi cestnine za tovornjake, ki vozijo na plin. Ker predstavljajo cestnine transportnim podjetjem velik strošek, verjame, da se jih bo več odločilo za okolju prijaznejša vozila.

Takšne tovornjake imamo že tudi v Sloveniji

V Sloveniji so prve takšne tovornjake kupili v podjetju Klemen Transport, kjer so s prvimi rezultati zelo zadovoljni. Kot slabost so navedli le visoko izhodiščno ceno takšnih vozil, zato si želijo, da bi države ponudile finančne spodbude za takšne naložbe.

Po drugi strani so za prevoze znotraj mest boljša vozila na električni pogon, a je treba zanje postaviti tudi polnilnice. “Obstajajo različne rešitve, ene so boljše za nekaj, druge za drugo. Ne smemo se osredotočiti samo na eno rešitev, ampak izkoristiti vse, kar je trenutno na voljo. Rezultate lahko dosežemo le s konkretnimi koraki, hkrati pa moramo razmišljati in delati na razvoju novih, boljših rešitev,” je ocenil Štoka.

Konferenca o krožnem gospodarstvu Circular Change se bo v Mariboru nadaljevala v petek, ko bo zbrane nagovoril tudi častni pokrovitelj konference, premier Marjan Šarec.

STA