Titovo cesto v Mariboru mnogi, ki parkirajo v garažni hiši nakupovalnega središča, prečkajo tam, kjer to sploh ni dovoljeno, poleg tega pa je tu izredno gost promet. Policija je s prekrški seznanjena, na mestni občini se sicer trudijo zadevo rešiti, a bi bili veseli, če bi v tem tudi družba Europark prepoznala svoj interes.

Nakupovalno središče Europark je tudi zaradi brezplačnih parkirišč zelo »oblegan. A ker tisti, ki tu običajno parkirajo, to nakupovalni središče ni končna »postaja«, se številni odpravijo v mesto ali bližnji UKC Maribor kar peš.

In ker je v bližini mestna štiripasovnica, ki je  ena izmed bolj prometnejših cest v mestu, urejenega prehoda čez Titovo cesto pa ni, se pešci raje, kot da se sprehodijo pod omenjeno cesto, pogosto odločajo za nepravilno in nevarno prečkanje mestne vpadnice. V uredništvu osrednjega mariborskega spletnega portala Maribor24.si smo na Mestni občini Maribor preverili, ali se zavedajo tovrstne težave, in če predvidevajo kakšno rešitev.

Štiripasovnica brez nivojskih prehodov

Iz tamkajšnje službe za odnose z javnostmi so sporočili da je imel Titov most v 60. letih prejšnjega stoletja, ko je bil zgrajen, funkcijo daljinske ceste, zato je bil zgrajen kot štiripasovnica brez nivojskih prehodov. Kasneje sta se na Titovi cesti pojavila dva močna urbanistična elementa, in sicer nakupovalno središče Europark, na drugi strani (pri Cityju) pa turbokrožišče, ki prav tako nima nivojskih prehodov preko Titove ceste.

MOM: »Ob takšnem prometu je problematično delati nivojske prehode za pešce in kolesarje, saj bi s tem ustavljali prometni tok. Razmišljati moramo zato o izven nivojskem križanju.«

»Upoštevati moramo, da je nakupovalno središče Europark postalo mariborski ‘park & walk’. Tam imamo ogromne garažne površine za brezplačno parkiranje praktično sredi mesta. To je za ljudi zelo privlačno, zato se vsak dan od Europarka proti mestu in nazaj čez most valijo množice pešcev. Prometne obremenitve so na Titovi cesti zelo velike, dnevno mimo Europarka pelje okoli 30 tisoč vozil. Ob takšnem prometu je problematično delati nivojske prehode za pešce in kolesarje, saj bi s tem ustavljali prometni tok. Razmišljati moramo zato o izven nivojskem križanju,« so zapisali.

Nadhod bi posegal v veduto Piramide

V idejni zasnovi je bil prehod pri Europarku zamišljen kot podhod pod Titovo cesto. »Projektanti in občina smo sicer razmišljali tudi o nadhodu, ampak ker bi tak objekt v smeri jug-sever posegal v veduto Piramide, ki je varovana, smo hitro ugotovili, da ta rešitev ni primerna. Najboljša možnost se torej zdi podhod pod Titovo cesto, po katerem bi prišli na nivo kletne etaže Europarka,« dodajajo na MOM, kjer bodo v kratkem naročili izdelavo idejne zasnove v variantah, ki jih bodo recenzirali ter se kasneje odločili, kaj izvesti.

MOM: »Doslej z Europarkom o tem še nismo govorili, ko bomo imeli izdelane variante, pa bomo vsekakor vzpostavili stik.«

Korist nakupovalnega središča?

Je pa vprašanje, ali je prav, da MOM tako pomembne investicije v celoti sama investira, ko pa gre tudi za korist nakupovalnega središča, se sprašujejo na MOM: »Zato bi bili zelo veseli, če bi v tem tudi Europark prepoznal svoj interes, upoštevajoč, da generira ogromno prometa avtomobilov, kolesarjev in pešcev. Doslej z Europarkom o tem še nismo govorili, ko bomo imeli izdelane variante, pa bomo vsekakor vzpostavili stik.«

Nadzori redni in poostreni

In kaj pravijo na policiji? Bojan Kitel iz Policijske uprave Maribor, pravi, da so seznanjeni s problematiko nedovoljenega prečkanja vozišča Titove ceste in Pobreške ceste pri nakupovalnem središču Europark. »Ob rednem delu in v sklopu poostrenih nadzorov tam opravljamo tudi kontrolo,« je sklenil Kitel.