Družba Aerodrom Maribor, ki je državi dolžna zadnji dve najemnini za upravljanje letališča, je pred časom ministrstvo za infrastrukturo zaprosila za dodelitev državne pomoči za tekoče poslovanje, a je ministrstvo njihov prošnjo zavrnilo, so danes za STA potrdili na infrastrukturnem ministrstvu.

Vloga je predvidevala državno pomoč v skupni vrednosti 3,2 milijona evrov

Kot so pojasnili, je najemnik letališke infrastrukture na mariborskem letališču oddal vlogo za pridobitev državne pomoči v skladu z uredbo o pogojih za dodelitev pomoči letališčem državnega pomena.

Njihova vloga je predvidevala državno pomoč v skupni vrednosti 3,2 milijona evrov, od tega 1,8 milijona v letošnjem letu, 1,3 milijona evrov prihodnje leto in skoraj 115.000 evrov v letu 2020. Kot razlog za vlogo so navedli, da je družba ustvarila negativen poslovni izid v letu 2016 in 2017 ter da izgubo načrtuje tudi v letih 2018, 2019 in 2020.

Prošnjo zavrnilo

Ministrstvo za infrastrukturo je njihovo prošnjo zavrnilo, ker predlagatelj ni izpolnjeval pogojev za pridobitev državne pomoči, ki jih določa uredba, so dodali na ministrstvu, kjer še vedno čakajo na plačilo najemnine za september in oktober, medtem ko je Aerodrom Maribor oziroma njegovi kitajski lastniki dotlej redno izpolnjeval obveznosti iz najemne pogodbe.

Najemnika so na neizpolnjevanje obveznosti opozorili že trikrat, prvič 25. septembra, ta pa mora dolg poravnati v dveh mesecih od opozorila. A na ministrstvu očitno še nimajo rezervnega scenarija, kaj se bo zgodilo, če najemnik obveznosti ne bo poravnal, saj na vprašanje, kako bodo ravnali v tem primeru, odgovarjajo le, da je v tem trenutku o tem še prezgodaj govoriti.

Ne umikajo se iz lastništva družbe

Neodgovorjenih za zdaj ostaja tudi večina vprašanj najemnikom letališča, družbama Aerodrom Maribor in njihovem lastniku SHS Aviation. V današnjem odgovoru STA, ki ga je podpisal eden od direktorjev Lingkung Meng, so znova zatrdili, da se v nobenem primeru ne umikajo iz lastništva družbe, prav tako ne spreminjajo načrtov.

Neplačilo najemnine za zadnja dva meseca po njihovem ni posledica finančnih težav ali drugačnih načrtov, pač pa objektivnih okoliščin, s katerimi je država kot lastnik infrastrukture seznanjena, o njihovi razrešitvi pa da potekajo pogovori.

“Trenutna finančna izpostavljenost je le na naši strani in je povzročena zaradi nejasnih časovnic pri sprejemanju državnih postopkov, potrebnih za nadaljnji razvoj,” so z

O letošnjem poslovanju za sedaj molčijo

Zapisali in dodali, da vseeno verjamejo v čim prejšnjo razrešitev problematike v korist obeh strani. Ob tem so potrdili, da so v imenu družbe Aerodrom Maribor, ki skrbi za operativno vodenje letališča, SHS Aviation pa za razvojno vodenje, zaprosili za instrument pomoči, ki ga je v letu 2014 omogočila Evropska unija, in je namenjen malim letališčem z manj kot 200.000 potnikov letno.

O letošnjem poslovanju za zdaj molčijo, prav tako pravijo, da je nemogoče predvideti vse poslovne izgube v naslednjih letih, poudarjajo pa, da so pokrili vse pretekle izgube obeh družb, zato nobena nima težav z likvidnostjo.

Pred letom 2021 ne bodo splavali iz rdečih številk

O zavrnitvi prošnje za dodelitev državne pomoči je v ponedeljek pisal časnik Dnevnik. Po neuradnih informacijah časnika naj bi najemniki letališča, ki so vlogo za državno pomoč na državo naslovili že avgusta, ministrstvu pojasnili, da poslujejo z izgubo in da potrebujejo državno pomoč, ker drugače pred letom 2021 ne bodo splavali iz rdečih številk.

Prihodki podjetja, ki ga vodita Marko Gros in Lingkun Meng, ne zadoščajo niti za pokritje stroškov dela, ki poleg plačila mesečne najemnine državi v višini 95.000 evrov predstavljajo največji delež v stroških. Družba z okoli 35 zaposlenimi je leto 2017 sklenila z dobrih 1,7 milijona evrov izgube, njihovi prihodki pa so znašali vsega 705.000 evrov.

STA