Mariborsko farmacevtsko podjetje Marifarm, ki je po predlanski prodaji iz občinskih rok prešlo v last ukrajinskega farmacevtskega podjetja Arterium, novim lastnikom lani ni prineslo dobička, enako pa bo tudi letos. A po besedah direktorice Romane Fišer in člana svetovalnega odbora Viktorja Grybana tega niti niso pričakovali, saj delajo dolgoročno.
Čakajo jih naložbe v prihodnost
V podjetju z okoli sto zaposlenimi so o številkah za zdaj zelo redkobesedni, podatki Ajpesa pa kažejo, da so leto 2017 zaključili z nekaj manj kot 1,9 milijona evrov prihodkov od prodaje ter skoraj 2,5 milijona evrov izgube. Nič drugače naj ne bi bilo letos, ko jih po Grybanovih besedah čakajo še nekatere pomembne naložbe v prihodnost.
Poleg posodobitve proizvodnje je med takšnimi tudi skorajšnja prva javna predstavitev prenovljenega Marifarma na mednarodnem prizorišču, saj se naslednji teden odpravljajo na enega največjih svetovnih farmacevtskih sejmov v Madrid, kjer so najeli 60 kvadratnih metrov velike razstavne prostore.
Kot je dejal Gryban, bo to tudi uvod njihove poti od dosedanjega pakirnega podjetja za zdravila v resnega igralca na farmacevtskem področju, sicer pa nameravajo domači javnosti svoje načrte podrobno predstaviti že novembra.
Podjetje s sedežem v Evropski uniji
“Farmacija je zlasti v Evropski uniji precej regulirana dejavnost, zato zagon nekega proizvoda traja pet, tudi sedem, včasih celo deset let. Celo za prenos proizvodnje nekega že uveljavljenega izdelka na novo lokacijo je od dogovora dveh partnerjev potrebno najmanj eno leto. Naši lastniki to razumejo in vedo, da delamo na dolgi rok,” je za STA dejal Gryban.
Ob prihodu v Maribor so imeli na voljo sodobno zgradbo, kar pri pogajanjih s potencialnimi strankami prav tako igra pomembno vlogo, ob tem pa nekaj pakirnih linij za že pripravljene tablete. Vendar tak tip poslov ni več aktualen, saj potencialnih kupcev ne zanima več samo zadnja faza, pač pa zahtevajo izpeljavo celotnega postopka na način pogodbenega proizvoda.
Čeprav imajo v načrtih tudi lastne proizvode z lastno blagovno znamko, za kar pa bo potrebno še veliko truda, jih zdaj najprej zanima zlasti poslovno sodelovanje z uveljavljenimi proizvajalci. Prednost vidijo predvsem v dejstvu, da ima podjetje sedež v Evropski uniji, kar lahko privabi partnerje iz vzhodnega dela sveta.
Marifarm ustanovljen jeseni 2008
Ukrajinci za zdaj ne izdajajo, koliko so že vložili v podjetje, se pa v vsakem primeru po Grybanovih besedah dosedanje investicije štejejo v milijonih evrov. Ob tem poudarja, da so ne glede na to, da je njihova proizvodnja za zdaj še daleč od vrhunca, obdržali večino zaposlenih, tudi okoli 60 ljudi iz proizvodnje, ki so jim omogočili dodatna izobraževanja. Vzpostavili so razvojni oddelek in druge službe, ki jih v Marifarmu doslej sploh niso imeli.
Marifarm je bil sicer ustanovljen jeseni 2008 z oddelitvijo od hčerinske družbe Mariborskih lekarn Farmadent. Že od vsega začetka je posloval z izgubo, predvsem zaradi večmilijonskega kredita za izgradnjo stavbe, po takratnih podatkih vredne 32 milijonov evrov. Potem ko so aprila 2016 postali insolventni, je prodajo prevzela Nova KBM, saj so se občine odpovedale svojemu deležu v družbi.
Kupilo ga je ukrajinsko farmacevtsko podjetje, ki ima poslovalnice še v Kazahstanu, Rusiji, Belorusiji, Uzbekistanu in Azerbajdžanu. Ustanovljeno je bilo leta 2005 s strani dveh ukrajinskih farmacevtskih velikanov, in sicer vodilnega proizvajalca antibiotikov Kievmedpreparata in vodilnega proizvajalca zeliščnih zdravil Galychpharma.
STA