Slovenija postaja vse bolj prepoznavna turistična destinacija, kar kažejo rekordne statistike, vendar pa ima tudi nekaj težav, zlasti na področju kadrov v panogi, so ugotavljali udeleženci okrogle mize na mariborski fakulteti Doba. Ker se bo dinamika povečevanja števila turistov nadaljevala, se je treba na to pripraviti, saj teh ni nikoli preveč.

Maribor prihodnje leto s prenovo strategije turizma

Namestnica direktorice Zavoda za turizem Maribor Pohorje Vesna Horvat je dejala, da se bodo tudi v štajerski prestolnici naslednje leto lotili prenove strategije turizma in uskladitve s slovensko. Ob tem je spomnila, da se Maribor z okolico uvršča v alpsko turistično regijo, ob tem pa ta leži na prehodu s panonsko regijo.

V ospredju je zato poleg športnega, ki je njihova najpomembnejša usmeritev, še kulturni turizem ter promocija vina in kulinarike, v prihodnje pa se bodo posvetili še mestnemu in kongresnemu turizmu. Na področju kadrov že zdaj dobro sodelujejo z mestnimi izobraževalnimi ustanovami, pa tudi z ostalimi deležniki, s katerimi želijo gostom ponuditi nove produkte, ki jih doslej niso znali najbolje izkoristiti.

Slovenija se mora opredeliti kot enotna turistična destinacija

Državna seskretarka na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar meni, da je ponudba slovenskega turizmavse preveč razdrobljena in tako ne omogoča nadaljnjega razvoja. Po njenem mnenju je kar nekaj tirističnih ponudnikov v preteklem večletnem finančnem obdbodju izkoristilo prložnost za vlaganje v

infrastrukturo, a je od takrat minilo že toliko časa, da je kar nekaj hotelskih zmogljivosti spet v slabem stanju ali so celo zaprti. Aktualna strategija turizma zato izpostavlja potrebe po novih naložbah in povečanju zmogljivosti.

Posebej pa je pomembno, da je Slovenija v strategiji opredeljena kot enotna turistična destinacija in znotraj nje razdeljena na štiri makro destinacije. To poenotenje je velik korak naprej,” je dejala Štravs Podlogarjeva in dodala, da je bilo v preteklosti premalo vloženega predvsem v kadre.

Do leta 2021 do štirih milijard evrov letno v turistični panogi

Eden od ciljev turistične strategije je tudi povečanje prilivov v turistični panogi z 2,2 na 3,7 do štiri milijarde evrov do leta 2021. To po besedah državne sekretarke pomeni skoraj 11-odstotno letno rast, kar je Sloveniji lani ob rekordnem izkupičku uspelo, a za kaj takega bo treba tranzitne goste v prihodnje spremeniti v dnevne, dnevne v nočitvene, pri teh pa podaljšati bivanje v naši državi.

Dotaknili pa so se tudi pomanjkanja kadrov v Sloveniji, ki uničuje razvoj slovenskega turizma, kakovost in možnost večjega zaslužka ter dodane vrednosti. Problematika kadrov je zelo resna, a gre tudi za svetovni problem in največji izziv sodobnega čassa. Predsednik Združenja hotelirjev Slovenije Gregor Jamnik in direktor ljubljanjskega hotela Slon rešitev vidiv tem, da se turistične delavce razglasi za deficitarni poklic. “S tem bi lahko uvozili visokokakovosten kader iz držav nekdanje Jugoslavije, ki si za razliko od marsikaterega drugega tujca v Sloveniji želi delati,” je povedal Jamnik. Pomanjkanje domačega kadra pa med drugim pripisuje tudi premajhni promociji atraktivnosti poklica ter pretiranemu izpostavljanju njegovih slabih strani.