Izvajalci programa Rajzefiber, ki poteka pod okriljem mariborskega društva Hiša, ta teden začenjajo projekt potujoče akademije kreativnega turizma, ki ga bodo na petih delavnicah izvedli v sodelovanju s Centrom za kreativnost. Zainteresiranim s področja kulture, kulturne dediščine, obrti, gostinstva in turizma bodo nudili brezplačna izobraževanja.

Kot je povedala vodja projekta Katja Beck Kos, zlasti v času pandemije prepoznavajo potrebo po razvoju, povezovanju in krepitvi kreativnega turizma v vzhodnem delu Slovenije, zato bodo do konca leta zainteresiranim ponudili sklop petih enodnevnih laboratorijev, brezplačnih izobraževanj, ki bodo potekali na teme razvoja produktov, marketinga, vodniških služb in organizacije.

Te bodo izvedli na Ptuju, v Slovenski Bistrici, Lovrencu na Pohorju, Murski Soboti in Mariboru, ob tem pa hkrati polnili še “online” bazo podatkov in znanj, ki bo dostopna tudi zunaj laboratorijev in bo spodbujala izmenjavo znanj, izkušenj in dobrih praks. S tem bodo začeli vzpostavljati prepotrebno mrežo regionalnih ponudnikov kreativnega turizma, ki bo že v naslednji sezoni ponudili nove skupne produkte.

“Projekt je pravzaprav odgovor na potrebe, ki smo jih zasledili tako s strani tistih, ki imajo neke zanimive vsebine, a jih ne znajo podati turistom, ali pa na potrebe turistov, ki prihajajo k nam na obisk. Pri tem ne gre za množično obliko turizma, pač pa za povpraševanje sodobnih popotnikov, ki iščejo stik z lokalnostjo, osebnostno rastjo in novimi znanji,” je dodala Beck Kosova.

Za iskanje novih priložnosti za razvoj mariborskega letališča

Mariborska podžupanja Alenka Iskra in hoški župan Marko Soršak sta pozdravila idejo za izvedbo izobraževalnih delavnic, ki bodo pomagale iskati tudi nove bolj butične priložnosti za razvoj mariborskega letališča namesto dosedanjih načrtov o milijonih potnikov in tonah tovora. Državna politika je zdaj na njihovi strani, pri čemer mora do konca tega leta najti rešitev za dolgoročno upravljanje letališča, saj se takrat začasna pogodba z državno inženirsko družbo DRI izteka.

Iskra je ob tem spomnila, da bo mariborska občina v kratkem objavila razpis za pripravo petletne strategije turizma na njihovi destinaciji. Kreativnost v tej panogi je po njenem pomembna, zato je pohvalila njihove načrte, hkrati pa opozorila na sprehode po mestu, ki jih zadnja tri leta skupaj z mestno občino pripravlja prav Rajzefiber.

“Gostov ne zanima več zgolj razlaganje nekih zgodovinskih dejstev v sklopu mestnega in kulturnega turizma, pač pa želijo mesto in njegovo okolico spoznati tudi na drugačne načine. Takšen razvoj smo in bomo še naprej spodbujali tako preko zavoda za turizem kot drugih institucij s področja turizma,” je še dejala podžupanja.

Potrebe po drugačnem razmišljanju v turizmu

Direktor Muzeja za arhitekturo in oblikovanje, v sklopu katerega deluje tudi Center za kreativnost, Matevž Čelik je dejal, da je drugačen pogled na turizem potreben, kar nam je najbolje pokazalo prav letošnje leto, ko smo se kot turisti povsem drugače odpravljali na počitnice.

Projekt poleg države sofinancira Evropski sklad za regionalni razvoj, vanj pa so vključeni tudi lokalni partnerji v regiji – Zavod za turizem Ptuj, Zavod Tura Ptuj, Turistično društvo Lovrenc na Pohorju in tamkajšnja občina, Razvojni center Murska Sobota ter Zavod za kulturo Slovenska Bistrica.

Po besedah Jane Gerl iz ptujskega Zavoda Tura so se potrebe po drugačnem razmišljanju v turizmu pokazale prav v razmerah, ko množični obiski in velike skupine, ki samo drvijo skozi mesta, niso to, kar bi si želeli. S potujočo akademijo bodo lahko ponudnike dodatno izobrazili, saj je želja precejšnja.

Interesa za sodelovanje je bilo namreč po njenih besedah toliko, da so morali nekatere tudi zavrniti. “Na Ptuju je bilo največ zanimanja pokazanega za kreiranje različnih produktov. Sami sicer potrebe vidimo drugje, a tudi tistim, ki se že ukvarjamo s kreativnim turizmom, je mentorstvo takih strokovnjakov zelo pomembno,” je še dodala Gerlova, tudi sama ena od udeleženk delavnic, ki se bodo v petek začele v Mariboru.

STA