Mariborsko podjetje Lumar, ki se ukvarja s proizvodnjo nizkoenergijskih montažnih objektov, je na svetovnem srečanju družinskega podjetništva World Entrepreneur of the Year (WEOY) v Monaku danes prejelo nagrado odličnosti za družinsko podjetje.

Priznanje kot potrditev

Priznanje je po Lukićevih besedah predvsem potrditev, da so v preteklosti delali dobro in je njihova dolgoročna usmeritev v gradnjo trajnostno zasnovanih hiš pravilna. Nagrada je tudi dodatna potrditev pomena in vrednosti družinskih podjetij, ki v Sloveniji predstavljajo več kot 80 odstotkov podjetij in zaposlujejo 70 odstotkov delovno aktivnega prebivalstva.

Po drugi strani pa je to tudi velika odgovornost, saj nas zavezuje k še boljšemu delu tudi v prihodnje, predvsem ob prehodu iz klasično centralno vodenega družinskega podjetja v kompleksno strukturirano podjetje. Podjetje namreč izjemno hitro raste in ključni izziv za prihodnje obdobje bo, kako ohraniti vrednote in identiteto družinskega podjetja, ter se ob tem razvijati času in prostoru ustrezno,” je dejal Lukić ob dogodku, kjer so bila nagrajena najboljša družinska podjetja iz 25 držav.

Kakovost izdelka na prvem mestu

Lumar trenutno daje delo 78 zaposlenim in 150 podizvajalcem, njihove skoraj nič-energijske montažne hiše pa so že davno prerasle slovenske zidove, saj zdaj okoli tretjino prodaje ustvarijo na tujih trgih. Kot ob tem poudarjajo, njihov cilj ni biti najcenejši, saj bi to pomenilo uporabo cenejših in slabših materialov ter izvajalcev, sami pa želijo, da je kakovost izdelka pri njih na prvem mestu.

Lumar je bil ustanovljen leta 1993, v četrt stoletja delovanja pa so zgradili več kot 2100 različnih objektov v Sloveniji, Italiji, Avstriji, Nemčiji, Švici in Franciji. Lani je družba znova poslovala rekordno, saj je ustvarila 14,2 milijona evrov prihodkov in 859.000 evrov dobička. Uspešno je poslovalo tudi njihovo avstrijsko podjetje Lumar Haus, ki je ustvarilo 4,5 milijona prihodkov, kar je 89 odstotkov več kot leta 2016, leto pa sklenilo s 325.000 evrov dobička.

Nagrada tistemu podjetju, ki ohranja družinsko tradicijo

Letošnjega slovenskega nagrajenca je neodvisna komisija izbrala na osnovi vnaprej postavljenih kriterijev odličnosti. Med drugim mora biti v podjetju udeležena vsaj druga generacija, družina pa mora imeti v podjetju večinsko lastništvo in vplivati na strateške usmeritve ter oblikovanje vrednot podjetja.

Prav tako mora podjetje ohranjati družinsko tradicijo in vrednote ter vzdrževati podjetniški duh več generacij, na njegovem čelu pa mora biti vodja, ki zagovarja družbeno odgovornost in zavezanost k lokalnemu okolju.

Nova Lumarjeva generacija posel le še izboljšuje

Kot je o odločitvi povedal predsednik komisije Matjaž Čadež, se je razvoj podjetništva v Sloveniji začel šele pred dobrimi 20 leti, zato je le malo podjetij, v katerih je naslednja generacija v celoti prevzela vodenje družinskega podjetja. “Podjetje Lumar je svetel zgled, saj nova generacija nadaljuje in še izboljšuje usmeritev v trajnostni razvoj ne samo podjetja, temveč tudi bivanja in s tem celotne družbe,” je odločitev utemeljil ustanovitelj podjetij Halcom in Mbills.

Mednarodno podjetje EY je slovenskemu podjetju nagrado podelilo tretjič doslej. Lani je ta šla v roke podjetju KLS Ljubno, še leto prej pa v murskosoboški Roto.