Lidija Divjak Mirnik je svoje prvo poslansko vprašanje naslovila na ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki opravlja tekoče posle, Zdravka Počivalška. Poslansko vprašanje je v zvezi z nadaljnjim razvojem turizma v Mariboru in širši štajerski regiji.

Mariborska poslanka v uvodu pisma ministru zapiše, da v Sloveniji velja mnenje, da v Mariboru nekaterih projektov ni izvedenih celovito. Temu pritrjuje, da dodaja, da Maribor verjetno ni osamljen v tem, saj za delovanje na pomembnih področjih vsaka regija potrebuje podporo vlade in lokalnih oblasti: “Maribor ni zgolj le nekdanja Evropska prestolnica kulture 2012, Evropska prestolnica mladih 2013, v 2018 Evropska prestolnica socialne ekonomije, Evropsko mesto športa .., s svojimi turističnimi determinantami je še veliko več. No, lahko bi bil, če bi imel več podpore s strani vlade.”

Promocija namenjena osrednji in zahodni Sloveniji

“Tako se, ob privilegiranih destinacijah kot so Ljubljana, Bled, Postojna ter obala, v promocijskih aktivnostih počuti zapostavljen. Na pogled se zdi, da turizem v Sloveniji obstaja samo v Osrednji Sloveniji in Primorski, kot da Maribor, Koroška, Prlekija in Pomurje ne obstajajo,” še dodaja Divjak Mirnikova.

Zato ministra, ki opravlja tekoče posle Zdravka Počivalška, sprašuje:

Kaj lahko naredi Ministrstvo za gospodarstvo in tehnologijo s svojimi službami, STO, Direktoratom za turizem za nadaljnji razvoj turizma v Mariboru in širše v štajerski regiji?

Kakšno vlogo bi naj Maribor  odigral glede na Strategijo trajnostne rasti turizma 2017 – 2021, če v njej praktično ni omenjen, v njej ni omenjena niti najstarejša trta na svetu, produkt, ki bi ga bilo smiselno tržiti?

Strategija trajnostne rasti turizma 2017 – 2021

Kot je še v pismu ministru Počivalšku napisala poslanka, lahko v Strategiji preberemo, da  Maribor spada v Termalno Panonsko Slovenijo, kjer so mogoči produkti

a) ZDRAVJE & DOBRO POČUTJE (celoletni produkt, ki se osredotoča na zdravje, preventivo, wellness, sprostitev in termalna vodna doživetja za obiskovalce vseh starosti),

b) GASTRONOMIJA (srčna kulinarika, ki temelji na lokalni proizvodnji in receptih, ki jo podpirajo kakovostna vina in pivo), in

c) TURIZEM NA PODEŽELJU (celoletni turizem, ki temelji na ponudbi turističnih kmetij, manjših ponudnikov in zidanic ter na avtentičnih doživetjih podeželja).

Lidija Divjak Mirnik se bo tem sprašuje kako bo zapisano država spodbujala – ali so bili, so in ali bodo kakšni razpisi?

Cilje, bi bilo smiselno doseči čimprej

Poudarja tudi, da ob tem ni nikjer nič napisano o kulturnem turizmu v Mariboru, čeprav je bilo mesto leta 2012 Evropska prestolnica kulture: “Imamo vrhunsko Slovensko narodno gledališče z baletom in opero, muzeje in še bi lahko naštevali. Ničesar o športnem turizmu, pa čeprav imamo najbolj uspešen nogometni klub v Sloveniji, ki edini igra v Ligi prvakov. Da o Pohorju, kjer se odvija Zlata lisica, niti ne govorimo.”

Na koncu sporočala ministru mariborska poslanka še zapiše: “Vse cilje, ki ste si jih v Strategiji zadali, bi bilo sicer smiselno doseči čim prej, glede na dejstvo, da imamo trenutno v državi gospodarsko rast in da je turizem najhitreje  rastoča gospodarska panoga.”