Promet v mestu zna biti trn v peti marsikaterega Mariborčana. Problem naših voznikov je pogosto pomanjkanje kulture, nepoznavanje ali ignoriranje cestnoprometnih predpisov, objestna vožnja, v nekaterih primerih tudi zakoni, ki bi morali biti sprejeti, pa še niso. Kje delamo Mariborčani največje napake, katera pravila bi morali nujno ponoviti in kateri so prometno kritični predeli Maribora?

To so najbolj pogoste kršitve v Mariboru

Darko Daljević, AMZS inštruktor varne vožnje podaja najpogostejše prometne prekrške v Mariboru:

  • neustrezna varnostna razdalja;
  • nezavedanje hitrosti;
  • izsiljevanje prednosti;
  • slalomiranje oziroma menjave prometnih pasov v prometnih konicah (in tudi na splošno);
  • sekanje ovinkov v križiščih in na odprti cesti;
  • uporaba mobilnih telefonov, pri čemer ne izpostavljamo le nevarnosti uporabe mobilca med vožnjo (pogovor, pošiljanje sporočil, snemanje, brskanje po spletu in družbenih omrežjih …), temveč tudi tovrstno početje v kolonah in pred semaforji, s čimer vozniki prepozno opazijo, da bi že lahko speljali, na ta način pa zmanjšujejo pretočnost;
  • prostor v kolonah pred semaforji (pred semaforji pustijo vozniki med vozili preveč prostora, s tem zmanjšujejo pretočnost, zadaj pa se ustvarja kolona);
  • prostor v kolonah ob zastojih (premalo prostora: ne omogoča formiranje reševalnega pasu);
  • (ne)odstopanje prednosti pešcem.

Egoizem v promet ne sodi

David Čuček, inštruktor vožnje iz Avtošole Fortuna, meni, da se nam preveč mudi in pri tem nam izdatno pomaga egoizem, ki poskrbi, da v prometu raje poskrbimo le zase.

»Načela defenzivne vožnje, ki jih tako izrazito poudarjamo šole vožnje, z roko v roki z Agencijo za varnost prometa, nekako večkrat kar izpuhtijo med vožnjo. Egoizem, konstanten tempo, ki nas spremlja, botruje napačnim odločitvam, ki jih sprejemamo. Držati bi se morali logike splošnega dobrega ravnanja v smislu: Raje pet minut kasneje na cilj kot pa v naslednjo izdajo časopisa.« 

»Krožišča postala pravi festival napačnih ravnanj«

Vozniki, ki vsakodnevno vozimo po mestu, opažamo, da so vozniki v rondojih pričeli voziti »kakor pač pride«. Ljudje stare šole bi morali ponoviti pravila razvrščanja, mladi s svežim znanje iz avtošole pa ne bi smeli popustiti pritiskom napačnega razvrščanja. Tudi smerniki pri razvrščanju v rondo obstajajo, da jih vendar uporabimo. Kot primer navedimo recimo problematično krožišče pri Štuku, kjer do kršitev pravil prihaja na dnevni, celo minutni bazi.

»Krožišča so postala pravi festival napačnih ravnanj in kršenja zakonov meni Čuček. »Po večini vozniki niso pravilno obveščeni kako, kam in kdaj se vključiti ob zapuščanju krožišč pa se smernik kar izpušča. Ravno to najbolj zmoti kandidate, ki opravljajo vozniški izpit.«

Ponovimo pravila

Ločiti je treba med eno in dvo-pasovnimi krožišči in turbo-krožišči, kakršno je recimo pri Qlandiji. Ponovimo vajo: Če sta za vstop v krožišče na voljo dva prometna pasova, je pred nami dvopasovno krožišče. Če ga želimo zapustiti v prvem izhodu, potem se v krožišču predhodno razvrstimo na zunanji (desni) pas. Pred tem svojo namero prikažemo s smernikom in ne pozabimo preveriti prehoda za pešce. Za vse ostale izvoze izberemo notranji pas. Če želimo krožišče zapustiti recimo v 3. izhodu, potem se moramo najprej razvrstiti v notranji pas, nato pa se s smernikom in pogledom v mrtvi kot razvrstimo v zunanjega, preden zapustimo krožišče.

Podobno velja v turbo krožiščih, s tem da slednja preprečujejo obračanje ali vožnjo po zunanjem pasu v vse izvoze. »Uvajanje turbo krozišč je ravno zaradi tega povzočilo ogromno zmede. So pa za pretočnost prometa in ob ustreznem ravnanju neprimerno bolj praktična.«

Skiroji črna luknja v sistemu

Električni skiroji so tudi v Mariboru postali nekakšna stalnica v prometu, na mestu pa ostajajo stari zakoni, ki ne dohitijo sprememb v prometu. Na cesto ne sodijo, po pločnikih prav tako ne smejo voziti, ker je vsako vozilo, ki po pločniku vozi več kot 5 kilometrov na uro, v prekršku. Ste vedeli, da vas lahko policist oglobi za kar 500 evrov, če po pločniku vozite z električnim skirojem?

Čuček meni, da bi bi se skiroji morali razvrstiti na posebno stezo zanje, na razne zaprte poti oz. kolesarsko stezo. Vsi vozniki skirojev bi morali nujno nositi čelado, saj so v prometu zelo ranljivi in hitro pride do hudih poškodb. Potrebovali bi tudi ustrezna svetila, vozniki nikakor ne bi smeli voziti na slušalk in absolutno ne na cesto, še dodaja.

Policija: »Najpogostejši vzroki nesreč so neupoštevanje pravil o prednosti«

V letu 2018 se je na območju Maribora zgodilo 1142 prometnih nesreč, v katerih je bilo 19 oseb hudo poškodovanih, 3 pa so umrle. Letos pa so do 30. 9. zabeležili že 821 nesreč, v katerih je bilo 17 udeležencev hudo poškodovanih. Le dve manj kot lani, do konca leta pa nas čakajo še trije meseci, v katerih bo aktualna predvsem sezona vina in vinjenih za volanom. Najpogostejši vzroki prometnih nesreč so bili neupoštevanje pravil o prednosti, nepravilna stran oziroma smer vožnje in neprilagojena hitrost.

Šest najbolj kritičnih cest v Mariboru

A če se osredotočimo zgolj na kršitve cestnoprometnih predpisov, so številke seveda krepko višje. Leta 2018 so v Mariboru pri nadzoru prometa ugotovili 10.465 kršitev pravil, od začetka leta do 30. 9. letos pa 8372 kršitev, in sicer največ zaradi prehitre vožnje. Sledi neuporaba varnostnega pasu, uporaba naprav in opreme med vožnjo ter kršitve neupoštevanja pravil o prednosti oziroma vožnje v rdečo luč.

Pri tem policisti izpostavljajo najbolj kritične ceste, kjer so prekrškarji najpogosteje ujeti. Gre za Ptujsko cesto, Tržaško, Pobreško, Titovo, Cesto proletarskih brigad in Ljubljansko ulico.

Na Ptujski policisti beležijo največ prekrškov pri prekoračenju hitrosti in najmanj pri prekrških pešcev. Na Tržaški prihaja do najštevilčnejših zabeležb prekrškov zaradi neuporabe varnostnega pasu, na Pobreški je daleč največ prekrškov s strani pešcev in najmanj zaradi prekoračitve hitrosti, enak trend opažajo tudi na Titovi. Na Cesti proletarskih brigad je največ prekršiteljev ujetih zaradi neuporabe varnostnega pasu, enako velja tudi za Ljubljansko ulico. Zanimivo prekrškarjev zaradi prehitre vožnje na teh cestah sploh ni toliko, kot bi sprva pomislili. V oči pa bode informacija, da je prav na vseh navedenih lokacijah vse preveč voznikov ujetih zaradi uporabe mobilnih naprav.