Kot smo včeraj že pisali, se Waldorfska šola Maribor sooča s perečo situacijo zaradi prostorske stiske. Spomnimo, ko je nedavno zagorel Waldorfski vrtec v neposredni bližini šole, so otrokom našli začasno namestitev v prostorih šole. Tako morajo do septembra, ko osnovnošolci ponovno pričnejo s poukom, preurediti zgornja nadstropja šole, ki doslej niso bila v rabi. Gre za prostore, ki potrebujejo temeljito prenovo – časa in delavcev pa ni.

Kot nam je zaupal Andrej Ornik, ravnatelj Waldorfske šole v Mariboru, zgornji prostori zahtevajo temeljito obnovo tal, sten, oken, vrat, radiatorjev, elektro- in vodovodne inštalacije, kotička z umivalnikom. Strošek investicije znaša okrog 15.000 evrov.

Šola stroške vseh investicij krije sama

“Celotna stavba, ki jo imamo v najemu od MIZŠ, je bila v takšnem stanju, preden smo se februarja 2016 preselili vanjo. Takrat smo obnovili le toliko prostorov, kot smo jih potrebovali in ti v najvišjem nadstropju niso bili med njimi. Vse investicije moramo kriti sami. Šola, kot je naša, čeravno dela po javno veljavnem programu in v javno dobro, ostane pri vseh investicijah sama,” je za Maribor24 dejal Ornik.

“Naša šola nima pridobitne dejavnosti, zato je vsaka obnova velik zalogaj”

Dejal je še, da Mestna občina in MIZŠ (Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport) ne vlagata v zasebne šole. Trenutno financiranje MIZŠ delno pokriva tekoče poslovanje šole, razliko pa financirajo starši s plačilom šolnine.

“Predlagan zakon o financiranju zasebnih šol pa bi našo situacijo samo še poslabšal,” je jasen Ornik. “Naša šola nima pridobitne dejavnosti, zato je seveda vsaka obnova za nas velik zalogaj.” Zato so se projekta prenove lotili kar zaposleni, pomagajo tudi starši šolajočih se in vrtčevskih otrok. Starši tudi po svojih najboljših močeh donirajo finančna sredstva ali pa fizično pomagajo.

Za obnovo tudi z dobrodelnimi dogodki

“A časovna stiska je enostavno prevelika, zato bomo morali najeti tudi obrtnike, ki bodo pripravljeni hitro priskočiti na pomoč in ki nam bodo mogoče del svojih storitev ali materialov pripravljeni prispevati kot donacijo. Organizirali pa bomo tudi dobrodelne dogodke, izkupiček pa namenili obnovi prostorov.”

Kje je meja med zasebnim in javnim?

Ob naši objavi so se pojavile številne polemike o tem, da si morajo zasebni zavodi zadeve financirati pač sami. Ornik komentira, da povprečna slovenska javnost velikokrat napačno razume način (velikokrat pa tudi ne želi razumeti), kako so zasebne šole financirane s strani javnega denarja.

Program Waldorfske osnovne šole je s svojim sklepom potrdil Strokovni svet RS in tako je naš program pridobil javno veljavo. V veliki meri je program enak programu javnih osnovnih šol, imamo pa določene svoje specifike. In za ta del, ki je enak javnemu, nam država nameni 85 % sredstev programa. To pomeni, da za enako storitev država zasebnim šolam plača manj kot javnim. Za državo samo smo dejansko cenejša opcija kot javne šole,” pojasnjuje Ornik.

Ni res, da se šola financira iz javnega denarja

Poleg tega “zasebnikom” ne pripadajo nikakršna sredstva za prostore, investicije, opremo, vzdrževanje, tekoče stroške in tako naprej, javnim šolam pa (pa še slednje si morajo težko izboriti). Poleg tega morajo učne predmete, ki so specifični zanje in niso del javnega šolstva, financirati sami.

“Iz vsega navedenega odločno zavračamo očitke, da se naša šola financira iz javnega denarja, ker to očitno ni res. Financira se samo del našega programa, ki je enak javnemu in še ta ne v enaki meri kot to velja za javne šole. Vsa ostala sredstva pa mora zagotoviti šola sama.”

Iz tega razloga so pri nekoliko večjih finančnih vložkih precej odvisni od podpore staršev, donatorjev in vseh ostalih, ki so pripravljeni priskočiti na pomoč. “Zasebna šola, kot je naša, je nastala iz potrebe in želje staršev ter nima v ozadju nobenih mecenov, sicer sploh ne bi mogla delovati,” je odločen Ornik.