Pred dnevi so v Ribiški družini Maribor izpostavili problematiko Malečniškega mostu, ki naj ne bil več varen za uporabo oziroma vožnjo čezenj. Pritožujejo se tudi občani, ki na aplikaciji Izboljšajmo mesto podajajo svoje mnenje glede mostu:

“Pozivam vas, da se Malečniški most obnovi ali pa zapre za promet, saj prehod po 40 let staremu ne vzdrževanem mostu ni več varen. Most dnevno prevozi cca. 7000 udeležencev v prometu, iz dneva v dan je v slabšem stanju. Če takojšnja obnova ni mogoča, se naj poda neodvisna ocena strokovnjakov o prevoznosti mostu, v primeru, da je most nevaren, se pa ga naj takoj zapre, da se prepreči najhujše,” je zapisal občan MOM.

Most v sedanjem stanju prenese 7,5 tone

Iz občine so tako odgovorili, da je “po opravljenih pregledih in izdelanih analizah dopustne obremenjenosti in stanja materialov ter zaključkov izdelane dokumentacije za izvedbo sanacije, potrjena obstoječa prometna signalizacija, katera omejuje maksimalno dovoljeno težo 7,5 ton.” Tudi po sanaciji ta obremenitev ne bi bila povečana, so še dodali. Pa vendar, avtomobili so venomer težji in zajetnejši. Kot pišejo za AMZS, danes Oplova insignia tehta najmanj 1503 kilograme, Opel astra zadnje generacije tehta najmanj 1373 kg. Skupna teža dveh avtomobilov, ki se srečata na mostu, tako znaša skoraj 3 tone (2872 kilogramov). Če se v tistem momentu na mosti znajde še kakšno priklopno vozilo ali poltovornjak, je maksimalna teža že dosežena. In vprašanje, kako se most obnese tedaj.

Pred prenovo mosta potrebna prekategorizacija občinske v državno cesto

Kot so za Maribor24 dejali na Direkciji RS za infrastrukturo, je Malečniški most trenutno še v lasti in v upravljanju Mestne občine Maribor.

Je pa Direkcija RS za infrastrukturo prejela pobudo s strani MO Maribor za prekategorizacijo občinske ceste v državno regionalno cesto, in sicer od krožišča pri Malečniškem mostu, čez most do Čufarjeve ceste, ki se nato naveže na ulico Veljka Vlahoviča in do ceste XIV divizije, ter prekategorizacijo dela državne ceste R3-709 med občinske, so nam dejali na DRSI.

Kot še dodajajo, se s predlagano pobudo prenove mostu strinjajo, ampak je s prenovo potrebno počakati do prekategorizacije cest na križišču Maribor-Melja na Meljski cesti, na križišču Meljske in Kraljeviča Marka ulice. “Ureditev predvideva semaforizacijo križišča ter uskladitev semaforja z bližnjim semaforiziranim križiščem (priključna rampa na hitro cesto). Trenutno potekajo aktivnosti za pridobitev potrebnih zemljišč, takoj ko bodo le-ta urejena, bo DRSI objavila razpis za izvedbo gradbenih del,” so dejali za Maribor24.

Lani prekategorizacijo nameravali izvesti v treh tednih

Tako bodo glede na zgoraj navedeno izpolnjeni pogoji za prekategorizacijo cest in s tem tudi prevzem Malečniškega mostu v upravljanje in vzdrževanjes strani države. “DRSI bo po prevzemu mostu ocenila njegovo stanje ter nadaljevala z vsemi potrebnimi aktivnostmi,” so še dejali. Pa vendar lahko le upamo, da tedaj ne bo že prepozno. Postopek za potrebno prekategorizacijo se je namreč pričel že pred letom dni, postopek pa bi moral biti končan kar v treh tednih: “Sklep ministrstva je bil izdan 26. marca (lani), formalni prenos pa se bo zgodil v naslednjih treh tednih,” so lani dejali na novinarski konferenci SMC, o čemer smo tudi pisali.