“Prostovoljec se druži z bolniki. Lahko bolniku pomaga pri raznih opravilih, ga spremlja in z njim čaka na preiskave oz. ambulantne preglede, mu pomaga pri iskanju splošnih informacij. Bolnik ima tako družbo, nekoga, ki ima čas posedeti ob postelji, ga peljati na sprehod, ali pa ga samo posluša ali je njegov sogovornik,” je za STA povedala strokovna vodja zdravstvene nege samostojnih medicinskih oddelkov Mojca Dobnik.
Kar 100 kandidatov za prostovoljce
Trenutno je v UKC Maribor dejavnih 15 prostovoljcev. Največje potrebe po takšni pomoči so na oddelku za psihiatrijo in oddelku za onkologijo ter na oddelkih, kjer so daljše ležalne dobe. Za lažjo prepoznavnost nosijo modre majice z napisom Prostovoljec. Njihova pomoč je po besedah Dobnikove še posebej velikega pomena za bolnike, ki nimajo svojcev, so morda v tujini ali kakšne druge okoliščine vplivajo na to, da nima obiskov.
Poziv prostovoljcem so v UKC Maribor objavili aprila in odziv je bil velik. Javilo se je okoli sto kandidatov. Poziv je še vedno odprt, zato vabijo vse, ki jih zanima prostovoljno delo v zdravstveni ustanovi in so del svojega časa pripravljeni nameniti sočloveku, da poiščejo kontakt in več informacij v brošuri Prostovoljstvo v UKC Maribor.
Pred prostovoljnim delom tudi seminar
Uvajanje poteka v okviru dvodnevnega seminarja, ki je pogoj za pričetek prostovoljstva. Prvi dan vodi uvajanje predstavnik Slovenske filantropije, drugi dan pa zaposleni v UKC Maribor. “Uvajanje je zelo pomembno, saj kandidatom predstavimo, kaj lahko počnejo, kako komunicirati s bolnikom. Seznanimo jih, da so zavezani k molčečnosti po zakonu o varovanju podatkov, ter jih naučimo, kako pravilno razkuževati roke in podobno,” je povedala Dobnikova.
Cilj je zadovoljen bolnik
V prihodnje želijo prostovoljstvo v UKC Maribor razvijati na oddelkih, kjer so bolniki z daljšo ležalno dobo. Kot izpostavlja Dobnikova, je prostovoljstvo velikega pomena tako za bolnike kot za zaposlene v UKC Maribor, saj jim prostovoljci olajšajo delo, še posebej tisto, ki ga zaposleni sami zaradi narave dela žal ne zmorejo. “Naš cilj je zadovoljen bolnik in pogosto bolniki za to potrebujejo prav pogovor,” je dejala.
STA