Priprave na za januar načrtovani poskusni zagon Magnine lakirnice v Hočah potekajo po načrtih. Kot je za STA povedal vodja projekta David Adam, so zadovoljni s kakovostjo opravljenih del, uspešno sledijo intenzivni časovnici, kar od vseh partnerjev terja veliko truda. Na gradbišču dnevno dela tudi do 650 delavcev.

Pomgradovi delavci so z gradnjo osrednjega proizvodnega objekta zaključili že marca, vse od takrat pa poteka montaža proizvodne linije in druge notranje opreme, ki se večinoma že nahaja na gradbišču.

Soglasje za obnovo dela Letališke ceste

Zaključili so tudi z gradnjo večine drugih tovarniških objektov, torej energetski blok, center za upravljanje z odpadnimi materiali ter distribucijski center, v katerih zdaj prav tako že montirajo notranjo opremo. Gradbena dela tako potekajo le še na območju bodočega skladišča končnih izdelkov, lepšo podobo pa že dobivajo tudi zunanje površine.

Sicer pa je Magna ta mesec v dogovoru s podjetjem Mariborski vodovodi zamenjala tudi dotrajane azbestne cevi na delu javnega vodovodnega sistema. Pridobili so tudi soglasje za obnovo dela Letališke ceste, začetek obnovitvenih del pa trenutno usklajujejo z direkcijo za infrastrukturo.

Kot je znano, kanadsko-avstrijska avtomobilska multinacionalka zagon redne proizvodnje načrtuje prihajajočo pomlad, že zdaj pa so za potrebe tovarne v Hočah zaposlili 106 ljudi. Med njimi jih 43 že dela v Sloveniji, 63 pa jih je na usposabljanju v njihovi graški tovarni in se jim bodo jeseni začeli postopno pridruževati v Hočah.

Vsi zaposleni so slovenski državljani, večinoma prihajajo iz podravske regije

“Zaposlene imamo sodelavce v vseh oddelkih – od logistike do kakovosti, kadrovske službe, financ, proizvodnje, vzdrževanja, informatike, upravljanja objektov in planiranja. Ti imajo različno izobrazbo – od poklicne do doktorske,” je pojasnil vodja Magnine kadrovske službe v Sloveniji Borut Zorman.

Kot poudarjajo v Magni, so veseli, da so za zdaj prav vsi njihovi novi sodelavci slovenski državljani, ki večinoma prihajajo iz podravske regije in bližnjih območij. Zadovoljni so tudi s številom in usposobljenostjo kandidatov, ki se prijavljajo na njihove kadrovske razpise.

Nadaljnje zaposlovanje bo potekalo postopoma po mesecih, zato še vedo iščejo visoko motivirane sodelavce, tako moške kot ženske. Že avgusta bodo zaposlili dodatnih deset ljudi, trenutno pa so razpisana delovna mesta za nadzornega tehnika, planerja strojne opreme in planerja procesa. V prihodnjih tednih bodo iskali dodatne zaposlene za kadrovski sektor in področje vzdrževanja.

Širitev v načrtu

Pred zagonom proizvodnje mora Magna pridobiti še okoljevarstveno dovoljenje, za katerega so vlogo oddali konec lanske jeseni. Investitorji so od takrat opravili nekatere zahtevane dopolnitve, zato zdaj pričakujejo, da se bo kmalu začela javna razgrnitev.

Hkrati z zaključevanjem prve faze projekta potekajo tudi aktivnosti za napovedane nadaljnje širitve Magne v Hočah. Že maja so zato oddali tudi vlogo za pridobitev okoljevarstvenega soglasja za drugo fazo projekta, ki bi dolgoročno pripeljala do proizvodnje celotnega osebnega avtomobila s proizvodno kapaciteto do 100.000 vozil letno, a je omenjeni postopek še v začetni fazi.

STA