V Mariboru so te dni začeli obnovitvena dela na Glavnem trgu, ki bo dobil novo tlakovanje in vodni motiv. Prihodnje leto pa naj bi začeli tudi dela na Lentu, ki bo tako dobil povsem novo podobo. Arhitekti so si ga zamislili kot teraso s stopnicami do reke Drave.

Ureditev Lenta, ki velja za enega turistično najbolj zanimivih delov mesta, se napoveduje že vrsto let, zdaj pa naj bi končno prešli od besed k dejanjem. “Gradbena dela bomo predvidoma začeli spomladi 2020 in Lent bo zaživel v novi podobi do konca leta,” so za STA povedali na mariborski občini.

Prejšnja mestna oblast se je v pripravah na ta projekt opirala na arhitekturno rešitev z leseno ploščadjo izpred desetih let. Ekipi sedanjega župana Saše Arsenoviča pa ta ni bila všeč, med drugim zaradi visoke cene in zahtevnega vzdrževanja, hkrati želijo, da se razmišlja o ureditvi celotnega mestnega območja ob Dravi.

Na tečaju zmagal biro Arrea

Mestna občina Maribor je zato letos poleti razpisala arhitekturni natečaj za projektne rešitve za območje Lenta med Vodnim in Sodnim stolpom ter idejne rešitve za širše območje Lenta in Dravsko promenado. Prejela je šest rešitev, kot najboljšo pa je strokovna komisija pod vodstvom podžupana Gregorja Reichenberga izbrala idejo arhitekturne pisarne Arrea. Z njo naj bi tudi podpisala izvedbeno pogodbo za Lent.

“Pri svojem predlogu se je arhitektka Maruša Zorec posebej osredotočila na tri prostore, poleg Vodnega in Sodnega stolpa še na trg ob Stari trti. Avtorica je izhajala iz ocene, da Drava ponuja številne možnosti za občane in turiste, le ponudbo je treba prilagoditi današnjim potrebam. Na območju tržnice je predvidela tudi pristane za manjša plovila in pozornost namenila tudi ozkim ulicam, ki vodijo do reke,” so pojasnili na občini. “Ta rešitev je ocenjevalno komisijo najbolj prepričala, ker je samo v njej arhitektka pustila (v oblikovalskem smislu) priložnost mestu, ni poskušala z oblikovanjem preglasiti samega Lenta,” so dodali.

Lent bo “mestni parter”

Izvedbo te natečajne rešitve je ocenjena na 3,5 milijona evrov. “Izbrana rešitev upošteva našo željo, da naredimo od Drave pa do Gregorčičeve ulice, nekakšen mestni parter, kjer ne bo arhitekturnih in arhitektonskih ovir, torej prostor brez pločnikov. Cesta ni favorizirana, imamo samo ravno površino,” so še pojasnili na občini.

Promet bo sicer na Lentu še vedno potekal, a nadzorovano. “Ob največjih konicah, da bo razbremenil Koroško cesto, bo Lent še prevozen, verjetno pa ne ves dan. Točno bomo vedeli, ko bomo v občini dobili študijo razvoja prometa. Cilj je vsekakor skupni prometni prostor, kjer so pešci in kolesarji enakovredni udeleženci v prometu,” so navedli na občini.

Vrbe bodo ostale

Območje med Sodnim in Vodnim stolpom je predvideno kot štokana betonska površina – terrazzo, ki se preko razširjenih stopnic spušča do Drave in tako po navedbah arhitektov približa reko uporabniku. Zahodno je ob Dravi predviden dvostranski drevored, obstoječe vrbe ob reki ostajajo. Okoli Vodnega stolpa je predvidena zasaditev dodatnih vrb in postavitev otroškega igrišča poleg Židovskega trga, ob obrežju vzhodnega pristana izposoja čolnov in supov, v zalivu ob Sodnem stolpu pa oder na vodi.

Drugi del natečaja je obsegal ureditev Dravske promenade na obeh straneh reke v dolžini okoli 13 kilometrov. “V tem delu smo od arhitektov pridobivali ideje, vizije te poti in si torej napravili nabor, ‘katalog’ možnosti, iz katerih bomo sami oblikovali zgodbo,” so dodali.

V načrtih še revitalizacija kolesarske poti

Del promenade je Dravska kolesarska pot, za katero bodo skušali pridobiti sredstva iz mehanizma celostnih teritorialnih naložb. Izgradnja od Adamičeve ulice do dvoetažnega mostu v dolžini 3,9 kilometra naj bi stala okoli 2,8 milijona evrov.

Dravska promenada naj bi obsegala tudi otroška igrala, fitnes na prostem, pitnike in klopi. Končno podobo pa naj bi mestnemu območju ob Dravi dala nova brv zahodno od Starega mostu, ki naj bi jo občina za okrog dva milijona evrov zgradila po zmagovalni rešitvi iz leta 2010.