Ste med tistimi, ki se ustavijo na avtobusnemu postajališču? Čeprav si mislite zgolj za trenutek ne bom nikogar oviral, pa temu ni tako. Voznikom avtobusov zelo otežujete delo, saj je vožnja avtobusa bistveno težja, kot je vožnja avtomobila.
Govorili smo z vozniki avtobusov na različnih linijah v Mariboru. Dejali so nam, da je najbolj kritično predvsem v jutranjih urah, med 6. in 8. uro, ko se vozniki odpravljajo na delo, ter med 14. in 16. uro.
»Vozniki so razvajeni«
Po menenju avtobusnih voznikov, bi bilo idealno urediti korita kot je to v praksi na Glavnem trgu ali povečati aktivnost redarjev: »Večjo prednost dajejo parkiranim vozilom na plačljivih parkiriščih, ki jim listek poteče nekaj minut, kot pa na avtobusnih postajališčih, kjer je res kritično.« Eden izmed voznikov nam je dejal, da včasih kakšnemu vozniku potrobi, da bi se umaknil: »V zameno pa mi pokaže sredinca, se začne razburjat, celo prične kričati.«
Eno izmed najbolj kritičnih postajališč pri UKC Maribor.
Želijo si, da bi redarji in policisti na problematiko dali več pozornosti
Vozniki avtobusov sicer večkrat kličejo mesto redarstvo, a ti po njihovih besedah prevečkrat pogledajo voznikom “čez prste” ali pa kljub obljubam, sploh ne pridejo: »Včasih sicer kaznujejo, v večini pa ne. Policija pa reče, pridemo, ko bomo imeli prosto patruljo. Kaj pomaga to, da pridejo čez tri ure, ko vozila več ni.«
Brez rekonstrukcij postavitev korit ni mogoča
Da je zaparkiranost avtobusnih postajališč problem, se zavedajo tudi na MO Maribor. Predvsem so najbolj problematična tista postajališča, ki so v zalivih, torej izven vozišča. »Od postavitve korit na Glavnem trgu se je problem skoraj povsem izničil, saj sedaj vozila, če že zapeljejo v prostor namenjen avtobusom, le tega takoj po prihodu tudi zapustijo,« opisujejo. Enak problem je postajališče na Ljubljanski pri UKC Maribor, kjer se korit, zaradi prostorskih možnosti, ne da postaviti brez večje rekonstrukcije samega postajališča.
Rešitev obstaja, a bi bila potrebna rekonstrukcija postajališč.
Načrtovanje postajališč na vozišču
Ravno zaradi tega problema je trend v EU, kakor tudi v določilih Celostne prometne strategije za razvoj javnega potniškega prometa (JPP), takšen, da se v mestih avtobusna postajališča več ne označujejo v niši, ampak zgolj na vozišču, pri čemer se izniči problem zaparkiranosti, potniki lahko vstopajo na varen način, medtem ko morajo vozila za avtobusom počakati, da avtobus odpelje.
Zato v Mariboru večino postajališč po novem načrtujejo na vozišču občinske ceste, saj s tem dajejo prednost JPP, voznike motornih vozil pa temu načinu ureditve prometa, podrejajo: »To so tudi osnovna načela trajnostne mobilnosti v Celostni prometni strategiji, katero v MO Maribor zasledujemo.«
Vozniki zaparkirajo avtobusna postajališča in se odpravijo iz vozila po obravkih.