Mestna občina Maribor je bogatejša za šest novih avtobusov IVECO URBANWAY, dolžine 12 metrov, s pogonom na stisnjen zemeljski plin (CNG). Izdelani so bili v tovarni Iveco v Franciji, v njih gre okoli 82 potnikov, od tega je sedišč čez 30, na voljo pa je tudi prostor za invalide in mamice z vozički. “Maribor se tako lahko pohvali z najsodobnejšim mestnim potniškim prometom v Sloveniji, s čimer Maribor aktivno razvija svojo politiko trajnostne mobilnosti mestnega potniškega prometa,” je ob  predstavitvi novih vozil povedal župan Andrej Fištravec. Skladno s Celostno prometno strategijo mesta Maribor je namreč med zavezami mesta tudi posodobitev voznega parka javnega mestnega potniškega prometa.

Ključna pri nabavi novih, ekološko prijaznejših vozil je bila tudi vloga oziroma razpis EKO Sklada, saj so uspešno pridobili 80 % nepovratnih sredstev celotne investicije, ki znaša 1.391.000 evrov, obenem pa so v avtobusih vgrajeni vsi najmodernejši sistemi za obveščanje potnikov. “V zadnjih šestih letih poskušamo vsako leto posodobiti deset odstotkov voznega parka. Avtobusi imajo vso opremo, ki jo danes moderni avtobusi v mestnem potniškem  prometu imajo. Tako kot vsi prevozniki v regiji se tudi mi soočamo z manjkom delovne sile. Verjamem, da bomo z zaposlovanjem mladih in plačanim vozniškim izpitom na dolgi rok to pomanjkanje kadrov tudi odpravili. Povprečna starorost avtobusov je sicer 5,6 let,” je ob tem povedal Bernard Majhenič, direktor Marproma.

Številno potnikov na avtobusih narašča

Nakup avtobusov je sicer samo prva faza pri doseganju trajnostne mobilnosti, želja ob tem pa je, da se na avtobuse poda čimveč ljudi. “Prej ali slej bo potrebno v mestu razmisliti tudi o omejitvi parkiranja, podražitvi parkiranja v strogem centru mesta, zapiranju cest, gradnji infrastrukture, ki bo prijazna peščem in kolesarjem, pa tudi javnemu potniškemu prometu,” je še izpostavil Majhenič. Marprom sicer letno prepelje 4 milijone potnikov, kar je za okoli 10 odstotkov več kot leta 2013, pri tem pa imajo za cilj, da bo rast potnikov v mestnem prometu na letni ravni vztrajala med 2 do 3 odstotki.

Dnevno sicer mestni potniški promet uporablja med 12 do 15 tisoč ljudi, posodobitve potnih linij pa se stalno izvajajo. Na linijah 6, 4, 3, 12, 1 so letos septembra povečali frekvence voženj, medtem ko so traso linije 18 spremenili na željo in pobudo mestnih četrti. “Smo tudi eden izmed redkih prevoznikov, ki izvajamo promet tudi ob sobotah in nedeljah, naša želja pa je to razširiti še na nočne ure, kar pa je povezano s finančnimi sredstvi in kadrom,” je še dodal Majhenič