Medtem ko evropske prestolnice skupaj s slovensko uspešno uvajajo več P+R parkirišč, v Mariboru na svojega še čakamo.

Evropske prestolnice ena za drugo za osebne avtomobile zapirajo mestna središča, meščane pa vabijo, da svoje vozilo pustijo na obrobju ter se po opravkih v center odpravijo s kolesom ali javnim prevozom. Predpogoj: učinkovit in cenovno dostopen P+R sistem.

Ljubljana ga ima, Maribor ne

Tudi v Mestni občini Ljubljana so pred kratkim odprli novo P+R parkirišče Stanežiče, ki je že šesto P+R parkirišče v Ljubljani. Na njem je 392 parkirnih mest, 20 je namenjenih invalidom, šest pa parkiranju in polnjenju električnih vozil. Na voljo je tudi 15 parkirnih prostorov za avtodome, štiri postajališča za avtobuse in dve postajališči za turistične avtobuse. P+R Stanežiče obsega še 20 kolesarskih stojal, na katerih je prostora za 40 koles in 16 omaric za shranjevanje koles.

Danes odpiramo P+R Stanežiče, 😀 že šesto P+R parkirišče v Ljubljani. 🔝Na njem je 392 parkirnih mest, od katerih jih je…

Gepostet von Mestna občina Ljubljana am Mittwoch, 8. Juli 2020

Sistem »Parkiraj in se odpelji« oziroma po angleško »Park and ride« je ena od bolj trajnostnih možnosti ureditve mestnega prometa, ki pa zahteva ustrezne infrastrukturne rešitve ter hiter javni prevoz ali vsaj dodelan sistem izposoje koles. Le tako zapore ulic v središču mesta ali spreminjanje prometnic v trge ne bo več predstavljalo težave, avtomobilov pa bo v mestu zares manj.

»Parkiraj in pelji« mora biti tako cenovno dostopen oziroma zasnovan tako, da se bo uporabniku bolj splačalo poseči po P+R sistemu kot se odpeljati v mesto s svojim vozilom.

Čeprav P+R sistem pomeni tudi čistejši zrak, pa je dosega tega cilja prioriteta le redkim. »Parkiraj in pelji« mora biti tako cenovno dostopen oziroma zasnovan tako, da se bo uporabniku bolj splačalo poseči po P+R sistemu kot se odpeljati v mesto s svojim vozilom.

P+R še bolj v načrtih

Pa P+R v Mariboru? »V letu 2017, smo na Mestnem svetu obravnavali dokument DIIP, kjer je bilo kot možnih potrjenih pet lokacij za izgradnjo P&R parkirišč v Mariboru: zdajšnje obračališče za BUS na Ljubljanski ulici (Streliška), E’Leclerc, Koroška cesta (pod Koroškim mostom), Mariborski otok in Tezno,« povedo na Mestni občini Maribor: »Parkirišča so bila lokacijsko načrtovana na mestnih vpadnicah, kjer že potekajo avtobusne linije in ima MOM razpoložljiva zemljišča.«

»V letu 2017, smo na Mestnem svetu obravnavali dokument DIIP, kjer je bilo kot možnih potrjenih pet lokacij za izgradnjo P&R parkirišč v Mariboru: zdajšnje obračališče za BUS na Ljubljanski ulici (Streliška), E’Leclerc, Koroška cesta (pod Koroškim mostom), Mariborski otok in Tezno.«

»Sicer smo v letu 2014, kot prvi v Sloveniji, zgradili parkirišče Park&Bike na železniški postaji v MB, kjer se v kombinaciji z javnim prevozom (vlak ali avtobus), lahko parkira osebno kolo. Pokazalo se je, da gre za zelo uporaben sistem,« pojasnjujejo na MOM.

»Sicer smo v letu 2014, kot prvi v Sloveniji, zgradili parkirišče Park&Bike na železniški postaji v MB, kjer se v kombinaciji z javnim prevozom (vlak ali avtobus), lahko parkira osebno kolo. Pokazalo se je, da gre za zelo uporaben sistem.«

Park&Ride parkirišča v Mariboru sicer še ni na vidiku … »Preverjajo se namreč še druge lokacije v mestu, ki morajo biti prostorsko skrbno umeščene na način, da karseda v največji možni meri pritegnejo uporabnike,« razložijo na Mestni občini Maribor in dodajo: »Tovrsten sistem mora biti manj dostopen za dnevne uporabnike in bolj za stanovalce, torej redne uporabnike parkirišč. Hkrati je treba javni promet iz teh lokacij maksimalno okrepiti pogostejšimi frekvencami voženj.«

Maribor, trajnostno mesto

Tudi sicer se skuša Maribor s številnimi novostmi približati čim bolj trajnostni mobilnosti. »Samo v zadnjem letu so bile za promet zaprte Cafova ulica, ki je bila spremenjena v t.i. »shared space« ali skupni prometni prostor,« naštevajo na MOM ter povedo, da so v izgradnji tudi kolesarske steze v okviru projektov TUS – kolesarske povezave med mestnimi četrtmi in krajevnimi skupnostmi, kolesarska steza Koroški cesti ter Dravska kolesarska pot.

»V preteklem letu smo prav tako v okviru EU projektov opremili in posodobili avtobusna postajališča z novimi nadstrešnicami. Redno posodabljamo tudi vozni park mestnega prometa z novimi okolju prijaznimi vozili,« pojasnijo ter poudarijo, da so v tem letu pridobili že tretje električno vozilo Maister, ki pešcem omogoča prevoz v za promet sicer zaprtih območjih.