O preoblikovanju mreže poslovalnic Pošte Slovenije, ki opaža upad storitev na poštnih okencih, smo že pisali. Tudi o protestu Radvanjčanov, ki so bili proti zaprtju tamkajšnje pošte in nikakor niso razumeli te odločitve, še posebej, ker naj bi bila po njihovem rentabilna. In podobno nezadovoljstvo pred morebitnim zaprtjem tamkajšnje pošte pa so sicer ne na organiziranem shodu pred dnevi izrazili še krajani Malečnika.

Jožef Škof: »Ljudje nas kličejo, tudi obiskujejo, in nam očitajo, kako lahko dopustimo, da se pošta zapre.«

Odgovornost bi morala prevzeti država oziroma vlada

Predsednik Krajevne skupnosti Malečnik-Ruperče Jožef Škof je za osrednji mariborski spletni medij Maribor24.si povedal, da zaprtja pošt, ki se v zadnjem času omenjajo vse pogosteje, ne vodijo nikamor. »Odgovornost za šlamastiko bi morala prevzeti država oziroma vlada, nenazadnje tudi zato, ker gre za državno podjetje in zasebno. Žalostno je, da želijo zapreti to pošto, in bi se morali potem krajani odpraviti na Pobrežje, da bi lahko bodisi oddali ali prevzeli svojo pošto,« je poudaril Škof in nadaljeval, da je informacija o zaprtju neprijetno presenetila številne, če ne vse, krajane, ki jo množično obiskujejo.

Krajane poskušajo pomirjati

Pritiski na omenjenega predsednika KS se vrstijo, dodaja: »Ljudje nas kličejo, tudi obiskujejo, in nam očitajo, kako lahko dopustimo, da se pošta zapre. Ni res, da bi to dopuščali, saj pristojne v tej zadevi nenehno opozarjamo. Seveda jih poskušamo pomiriti, da se še ni zgodilo nič konkretnega in gre zaenkrat samo za govorice. Dejstva pa so, da pošte v bližini že zapirajo.«

Jožef Škof: »Zadeve ne gre primerjati s krajevnim uradom, saj je različne postopke v zadnjem času moč urejati preko računalnika.«

Nekateri so brez prevoza

Nezadovoljstvo krajanov naj bi bilo čedalje večje, kar Škofa ne čudi. »Veliko naših krajanov je starejših, ki na pošti zaradi bližine ‘dvigajo’ svoje pokojnine in plačujejo položnice. Nekateri so tudi brez prevoza,« je razložil sogovornik in dodal, da jim je zadeva postala »sumljiva« že takrat, ko so jim pričeli spreminjati delovni čas. »Zadeve ne gre primerjati s krajevnim uradom, saj je različne postopke v zadnjem času moč urejati preko računalnika, medtem ko pisem, denimo, ne moreš pošiljati brez, da bi šel na pošto,« razmišlja Škof, ki v primeru, če se napoved o zaprtju uresniči, napoveduje veliko bolj rigoroznejši ukrep, kot je bil (zgolj) nedavni mirni zbor krajanov pred pošto. »Zagrozili bomo z zaporo ceste. Tako naprej več ne more iti,« je oster Škof.

Jožef Škof.

Poštne storitve tudi na domu

Megi Jarc, strokovni koordinator – specialist v službi korporativnega komuniciranja Pošte Slovenije, je povedala, da pošto Malečnik nameravajo zapreti predvidoma do konca letošnjega leta in storitve občanom zagotavljati na način t. i. pismonoške pošte. »V tem primeru storitve opravljamo prek pismonoše na dostavi, posebnost poslovanja pa je ta, da lahko gospodinjstva po telefonu naročijo obisk pismonoše na njihovem domu zaradi naročila določenih storitev. Na primer, oddaje pošiljk (navadnih in priporočenih pisem), plačila UPN obrazcev (položnic), vplačila poštnih nakaznic, izplačila zneskov z osebnih računov pri Novi KBM, nakupa znamk, kuvert, dopisnic, kar je še posebej primerno za starejše in manj mobilne prebivalce. Naslovniki, ki ob poskusu vročitve priporočene in vrednostne pošiljke ali paketa niso bili dosegljivi, pa lahko naročijo brezplačno vnovično (drugo) dostavo pošiljke. Prebivalcem tako pošiljk ni treba prevzemati na obračunski pošti, h kateri organizacijsko spada pismonoška pošta, ampak lahko pošiljke prevzemajo v roku, določenem za prevzem, neposredno pri pismonoši. Slednje je še posebej primerno za manj mobilne prebivalce,« je pojasnila Jarčeva dodala, da zaradi uvedbe pismonoške pošte prebivalcem ni treba spreminjati osebnih dokumentov in podobnega, saj sta poštna številka in naziv pošte ohranjena.

Megi Jarc: »Pošto Malečnik nameravamo zapreti predvidoma do konca leta in storitve občanom zagotavljati na način t. i. pismonoške pošte.«

Število storitev in obiskov, ekonomski rezultat poslovanja ter trend

Odločitev o zaprtju pošte, dodaja Jarčeva, pa Pošta Slovenije sicer sprejme na osnovi analize poslovanja in upoštevanja več dejavnikov. »V prvi vrsti se upošteva število opravljenih storitev na takšni pošti, število obiskov strank, ekonomski rezultat poslovanja ter trend, ki je v primeru teh pošt vedno negativen in ne kaže na možnost bistvenega povečanja obsega storitev. Zapremo zgolj pošte, ki presegajo kvoto pošt oziroma kontaktnih točk, ki je določena skozi kriterije Splošnega akta o kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve,« je povedala Jarčeva in sklenila, da pomisleke občanov razumejo, vendar: »Cilj Pošte Slovenije je, da ohrani svojo prednost in dostopa do vsakega naslova v državi, seveda v odvisnosti od vrste in pomena posamezne storitve. S tem namenom moderniziramo in deloma centraliziramo svojo logistično mrežo.«

 

Foto: Radio Maribor