Odsek, ki so ga začeli graditi maja 2016, dolg pa bo 5,77 kilometra, bo na tehnični pregled predvidoma pripravljen septembra letos, kar bo precej pred rokom za dokončanje, ki je 19. januar 2019, je na novinarski konferenci povedal vodja projekta in direktor Euroasfalta za Hrvaško Zdenko Bojić.

Tako bo dokončan skupno okoli 13 kilometrov dolg odsek avtoceste med Draženci in Gruškovjem. Prvi del, ki ga je gradil Pomgrad, je bil končan novembra lani.

Dokončanje avtoceste pomeni razbremenitev prometa proti mejnemu prehodu

Dokončanje avtoceste od Šentilja na meji z Avstrijo do Gruškovja bo velika razbremenitev za kraje pred mejnim prehodom Gruškovje, kjer sedaj v turistični sezoni nastajajo dolgi zastoji. “Veseli nas, da bo projekt toliko prej končan, končane so tudi vzporedne regionalne ceste,” je na novinarski konferenci Euroasfalta dejal župan Podlehnika Marko Maučič in dodal, da so zgrajeni že tudi nadvozi nad avtocesto, tako da prebivalci nimajo več težave s prečkanjem zelo obremenjene glavne ceste.

Gradnja odseka je precej zahtevna, na trasi je 45 objektov, od tega dvocevni predor, osem mostov in viaduktov ter trije nadvozi čez avtocesto, je povedal regijski direktor Euroasfalta Admir Eminović. Stroški zaenkrat ostajajo v okviru pogodbene vrednosti, ki je 46 milijonov evrov brez davka. Pri gradnji je sodelovalo 27 podizvajalcev, večinoma slovenskih, tudi material je bil večinoma nabavljen v Sloveniji. Odsek je gradilo do 320 delavcev, od tega okoli polovico Euroasfaltovih, ostali so bili delavci podizvajalcev.

Trebalo bi razmisliti o spremembah pri vinjetah

Maučič in Eminović sta poudarila, da je lokalno prebivalstvo pokazalo veliko razumevanja med gradnjo, ki je poleg prašenja ali blata na začasnih povezavah posebna v tem, da trasa avtoceste poteka po nekdanji regionalni cesti in se vzporedno gradi tudi regionalna cesta. Župan pričakuje, da bo izvajalec po gradnji poskrbel tudi za odpravo morebitnih poškodb na ostalih cestah in objektih.

Maučič je še opozoril, da bo obremenjena tudi (nova) regionalna cesta, saj se precej voznikov zaradi vinjet izogiba avtocesti, tako da bi bilo treba razmisliti o spremembah pri vinjetah, npr. podaljšati veljavnost najkrajše, sedaj sedemdnevne vinjete, da bi se lahko turisti z isto vinjeto vozili dva zaporedna konca tedna. Poleg tega si želi, da bi zagotovili navezavo regionalne ceste na mejni prehod, saj da bo v nasprotnem primeru kljub novi avtocesti prihajalo do zastojev.