Instagram je že pred meseci napovedal drastičen ukrep, ki bo na prste stopil prav tistim, ki s pomočjo Instagrama skrbijo za lastno samopromocijo. Ponekod po svetu in tudi pri nekaterih slovenskih uporabnikih je namreč ukinil všečke.

Nihče ni verjel, da bodo to res storili, ampak dobe vplivnežev oziroma influencerjev bo morda zares konec. Svojo podobo so si na družbenem omrežju Instagram gradili ravno na pridobivanju všečkov, te pa so sedaj, sicer še poskusno, ukinili. Tudi pri slovenskih influencerjih bo umik všečkov očiten v precej tanjših denarnicah. Kako da ne, ko pa so že svetovni zvezdniki napovedali, da je to njihov konec. Direktor platforme Adam Mosseri je dejal, da je potrebno spremeniti način, kako mladi gledajo na družbena omrežja. Vsak bo videl všečkane le lastne objave, ne pa od sledilcev. Ukrep sicer še ni zadel uporabnikov po celem svetu, trenutno zadeva le uporabnike v delu ZDA, ukrep so občutili tudi nekateri Slovenci.

Zvezdniki ogorčeni

Raperka Nicki Minaj je že napovedala, da Instagrama več ne bo uporabljala. Tudi drugi zvezdniki že napovedujejo začetek konca. “Da je Instagram umaknil všečke, zna biti pogubno za vzhajajoče umetnike,” je za Guardian povedal umetnik Peter DeLuce, ki brez Instagrama ne bi finančno preživel.

Ukrep Instagrama zadeva škodljive vplive družbenih omrežij, ki posameznika povzdignejo na piedestal zgolj zaradi všečkov. Sklenili so, da mora biti vsebina pomembnejša od odziva. Raziskava ukinjanja všečkov je prav do takšnega rezultata prišla lani v Kanadi, ko je algoritem ob skrivanju všečkov pokazal porast zanimanja za objave z dejansko vsebino.

Instagram nič več tekmovalni poligon

“Cilj je ublažiti pritiske Instagrama, da ta ni več toliko tekmovalni poligon, ljudem pa dati več možnosti za stik z ljudmi, ki jih imajo radi, in stvarmi, ki jih navdihujejo,” je dejal Mosseri. Drugi razlog za ukrep je omejevanje vplivnežev, ki služijo na račun všečkov navkljub pomanjkanju prave vsebine. prav tako omrežje uporabljajo kot promocijo drugih izdelkov, za kar si lahko obetajo kompenzacijo: “Ti meni promocijo, jaz tebi izdelek”. Trg vplivnežev bo naslednje leto vreden že 6,5 milijarde dolarjev. Gre torej za bajen zaslužek na račun brezplačnega družbenega omrežja.

Dejanska vrednost objav se odraža tudi v dejstvu, da kar 65 odstotkov ljudi všečke kupuje. Zvezdnica Kyle Jenner lahko za eno samo objavo prejme kar milijon dolarjev.