Potem ko je minister za kulturo v četrtek za v. d. umetniške direktorice Borštnikovega srečanja imenoval Ksenijo Repina, so danes javnosti predstavili podrobnosti programa festivala, ki bo v Mariboru potekal med 20. in 29. oktobrom. Za nagrade se bo v tekmovalnem programu po izboru selektorice Petre Vidali potegovalo 12 gledaliških predstav.

Čeprav je prejšnja umetniška direktorica Alja Predan že pred odhodom pripravila mednarodni del festivalskega programa, tekmovalni in spremljevalni program pa je selektorica Petra Vidali lahko sestavila šele po ogledu vseh predstav iztekajoče gledališke sezone, so si v Slovenskem narodnem gledališču Maribor po imenovanju vršilke dolžnosti direktorice oddahnili. Na to so namreč čakali vse od februarja, ko je Alja Predan odstopila s položaja, objavljeni razpis pa ni prinesel novega vodje.

Za festival vse pripravljeno

“Po daljšem brezvladju je minister za kulturo imenoval za vršilko dolžnosti našo dolgoletno sodelavko Ksenijo Repina, ki je že 13 let stalna sodelavka festivala,” je na današnji novinarski konferenci povedal direktor SNG Maribor Danilo Rošker. Za letošnji festival je po njegovih besedah zdaj vse pripravljeno, zato ne pričakuje težav. “Festival bo potekal tako kot vsako leto. Trudili se bomo, da bo ostal na tej ravni ali da bo šel celo še navzgor,” je zatrdil.

Repina svoje imenovanje vidi predvsem kot praktično rešitev. “V tej točki na festivalski časovnici stopamo v zgodbo kot operativa. Vsebinsko ogrodje je v precejšnji meri izoblikovala Alja Predan,” je pojasnila.

Slovensko gledališče ni v krizi

Selektorica Petra Vidali, ki bo jeseni to vlogo predala dramaturginji in gledališki kritičarki Zali Dobovšek, si je ogledala 104 gledališke uprizoritve in bila precej kritična. “Ne mislim, da je slovensko gledališče v krizi, mislim pa, da so v krizi nekatera umetniška vodenja in da so nekateri tipi gledališke kreacije na točki preloma,” je ocenila.

Po njenih besedah je bila gledališka sezona 2016/2017 precej slabša od prejšnje. “Videli smo preveč ponesrečenih srečanj med različnimi segmenti uprizoritev – odlične režije slabih tekstov, katastrofalne režije dobrih tekstov, odlične igralske kreacije v slabih uprizoritvah in preslabe v zanimivih režijskih zasnovah. Bilo je tudi preveč celostno nekonsistentnih in medlih uprizoritev,” je pojasnila.

V tekmovanje tri predstave SNG Maribor

A ni bilo le slabo. “Videli smo tudi domišljenost, smelost in celo velikopoteznost, od celostnih tematskih zastavitev programov, ki niso bile zgolj nasilno iskanje skupnega imenovalca, do poskusov uprizoritve kanonskih nedramskih tekstov ali velikih dramskih tekstov, ki se jih je doslej komaj kdo upal dotakniti,” je dejala.

V tekmovalni program je uvrstila tri predstave SNG Maribor (Brezmadežna, Tisti občutek padanja, Ljudožerci) in dve SNG Drama Ljubljana (Antigona, Biblija, prvi poskus). Z dvema predstavama sta zastopana tudi Mestno gledališče ljubljansko (Leonce in Lena, Svetovalec – Katalog burleskinih dialogov) in Slovensko mladinsko gledališče (Človek, ki je gledal svet, Hitchcock). Prav tako se bodo za nagrade potegovale predstave Nemoč zavoda Imaginarni in Mini teatra, Peter Kušter SNG Nova Gorica ter Stenica Prešernovega gledališča Kranj in Mestnega gledališča Ptuj.

STA