Na Intimnem odru v GT 22 v središču Maribora bodo decembra tri premiere sodobnih uprizoritvenih in plesnih umetnosti. Prva je uprizoritev Motnje procesa ali to se vas ne tiče Tine Dobaj, ki na vsakdanjih primerih izpostavlja motnje umetniškega procesa ter se ob tem loteva v Mariboru zelo perečega vprašanja poznega financiranja umetniških projektov.

“Razkrivamo točno to, s čimer smo se soočali pri ustvarjanju te predstave,” je na novinarski konferenci v GT 22 povedala avtorica idejne zasnove, koreografije in izvedbe Tina Dobaj. Projekt, ki bo premierno izveden v nedeljo, so prijavili na razpis Mestne občine Maribor, ki je bil javno objavljen šele maja, odgovor pa so dobili šele konec oktobra.

Takšna časovnica za razdelitev že tako nizkih sredstev za umetniške projekte po besedah Tine Dobaj močno otežuje delo ustvarjalcem in jih nenazadnje sili tudi k temu, da zapuščajo mesto. “Delati predstavo v neodvisni produkciji je v Sloveniji nekaj zelo specifičnega,” je povedal režiser te intimne plesne predstave Matjaž Latin. “Težko je narediti vse v enem mesecu,” pa je dodal avtor glasbene podobe Andrej Hrvatin.

Težave pri iskanju prostorov za izvedbo

Druga premiera na Intimnem odru, prav tako sofinancirana iz občinskega proračuna, bo Second Coda / Druga koda avtorice Maayan Danoch 23. decembra, ki se vsebinsko osredotoča na vrzel med dvema giboma. Mednarodni projekt je nastal v produkciji Fundacije Sonda in GT22, katerih vodja Miha Horvat je izpostavil tudi “zanimivo postprodukcijsko logiko” ministrstva za kulturo, zaradi česar so uprizoritve zgoščene ob koncu koledarskega leta, kar umetnikom povzroča težave pri iskanju prostorov za izvedbo. “Morda bodo naši projekti signal mestu in državi, da je tu treba nekaj spremeniti,” je dejal.

Mednarodne razsežnosti ima tudi tretja premiera Stardust 29. decembra z igralko Mafaldo Lopes. Po besedah režiserja Zorana Petroviča temelji na osebni zgodbi nastopajoče plesalke oziroma zgodbi njenega očeta, ki je bil mafijec. “Gre za zanimiv kontrast med stereotipom, ki ga imamo o takšnih mafijskih osebnostih, in osebnim videnjem, ki ga ima o svojem očetu Mafalda,” je pojasnil.

Prostor tudi za gostujoče predstave

Intimni oder je začel delovati letos v prostorih, ki jih je družina Oset-Puppis v začetku leta 2013 mecensko ponudila v uporabo Fundaciji Sonda. Tam se je gradita umetniška skupnost in izobraževalni laboratorij, ki ga trenutno sestavljajo Društvo za razvoj filmske kulture, fotografska platforma MišnicaGT22, Kud Moment, Fotografski muzej Modrinjak, YoureupRadio, EX-garaža, Zavod Razvoj, Zavod Kultivacija, Woodster, Center grafičnih umetnosti in Ustanova Fundacija Sonda. Pridružujejo pa se jim vedno novi kolektivi, ekipe, posameznice in posamezniki.

Streho dajejo tudi gostujočim predstavam. Tako je pred dnevi tam gostoval gledališki performans Calais, Calais v produkciji Pekarne Magdalenske mreže. Z uprizoritvijo istoimenskih dnevniških zapisov, ki opisujejo travmatične izkušnje v begunskem centru Calais iz leta 2014, so obeležili mednarodni dan prostovoljstva. Performans ponuja tri različne interpretacije iz treh različnih držav – Slovenije, Grčije in Francije, nastopajo pa Coline Laboulais, Sofia Papatsimpa in Tomaž Podbevšek.

STA