Razstava zajema celoten fotografski opus umetnice. Po napovedih UGM bo na ogled več kot 200 del, ki segajo od njenih prvih fotografskih projektov v zgodnjih 50-ih letih 20. stoletja v Španiji in Benetkah do obsežne serije portretov znanih umetnikov, intenzivnega raziskovanja New Yorka, njenih potovanj vzdolž Donave in posnetkov iz Maribora ob koncu njenega življenja.

Razstava na ogled vse do 21. oktobra

Inge Morath sodi med tiste umetnike, ki so na dolgih potovanjih dokumentirali prostrane kulturne prostore in skozi intenzivno ukvarjanje z ljudmi ustvarjali brezčasne portrete. Svojo pozornost je enako ljubeče namenjala neznanim računovodkinjam kot filmskim zvezdam, kakršna je bila Marilyn Monroe. Velike umetnike 20. stoletja, kot so Picasso, Giacometti, Anais Nin in Alexander Calder, je fotografirala z enako intimnim pristopom kot neznane fante z ulic v Benetkah ali plesalce v majhnem baru v Španiji,” izpostavljajo v galeriji, kjer bo razstava na ogled do 21. oktobra.

Razstavo spremljajo dokumentarni film Avtorske pravice Inge Morath nemške režiserke Sabine Eckhart in zelo osebne fotografije ateljejskih in bivalnih prostorov Morathove, ki jih je posnel Kurt Kaindl. Slednji je tudi kustos razstave.

Avstrijka, katere korenine segajo v Slovenj Gradec

Inge Morath (1923-2002) se je rodila v Gradcu v Avstriji, njene korenine pa segajo v Slovenj Gradec. Mladost je preživela v različnih evropskih mestih, konec druge svetovne vojne je doživela v Berlinu. Nato je sodelovala z Ernstom Haasom na Dunaju in s Henrijem Cartier-Bressonom v Parizu ter leta 1953 postala članica mednarodne fotografske skupine Magnum.

Med drugim je fotografirala snemanje in prizorišče filma Moulin Rouge Johna Hustona in ustvarjala fotoreportaže v številnih državah. Leta 1955 je objavila svojo prvo knjigo fotografij Guerre a la tristesse in se predstavila na svoji prvi razstavi v galeriji Würthle na Dunaju.

Po poroki s pisateljem Arthurjem Millerjem se je leta 1962 preselila v ZDA. Od tam je kot fotografinja prepotovala vse celine in leta 2002 umrla med fotografskim projektom o avstrijsko-slovenski obmejni regiji.

Razstava je nastala v sodelovanju s Fotohof Salzburg in s podporo Avstrijskega kulturnega foruma. Partner projekta je galerija Photon – Center za sodobno fotografijo.