Koreograf Edward Clug je z odzivi na premiero njegovega baleta Petruška v znamenitem Bolšoj teatru v Moskvi zelo zadovoljen. Trenutno je že v ZDA, kjer pripravlja nov, bolj eksperimentalen projekt.

Še pred nekaj dnevi je bil umetniški vodja Baleta SNG Maribor Clug v Moskvi, kjer je 20. novembra v Bolšoj teatru doživel premiero njegov balet Petruška Igorja Stravinskega. Kot je povedal pred dnevi v pogovoru za STA, je bilo delo tam zelo zahtevno in naporno, a da je bilo vsega vredno, saj je bilo občinstvo navdušeno. “Kot so dejali nekateri po premieri, smo ujeli bistvo ruske duše in ikonografije,” je dejal. Ker gre za klasično rusko delo, je bilo občinstvo še posebej občutljivo. “Ves čas so me spraševali, kako se bom lotil njihove Petruške. Vsebina je ostala nespremenjena, dobila pa je novo podobo, novo življenje. Bili so navdušeni,” je pojasnil 45-letni koreograf s koreninami iz Romunije, ki pa od leta 1991 živi in dela v Mariboru.

Clug rad ustvarja v Bolšoju

Njegovo predstavo Petruška, ki govori o tradicionalni ruski lutki, ki oživi, bo mogoče videti v Sloveniji maja prihodnje leto v kinodvoranah v neposrednem prenosu iz Bolšoj teatra. Tja se bo sicer kmalu vrnil. “Dobro se je vračati v neko gledališče, ker lahko razvijaš nekaj, kar si začel s predhodnim projektom. Petruška je bil neke vrste preizkus, ki sem ga uspešno opravil,” je dejal.

Maja 2020 bo za to znamenito baletno hišo postavil na oder celovečerno predstavo Mojster in Margareta Mihaila Bulgakova. To predstavo je imel v mislih že pred dvema letoma za Züriški balet. “Ko sem v Zürichu omenil Mojstra in Margareto, so mi namignili, da to ni najbolj popularen naslov. Začudil sem se, kako da ne, če pa je to sovjetski Faust. Potem mi je direktor v šali namignil, naj raje delam Fausta, ki smo se ga nato dejansko lotili in je premiero doživel letos spomladi,” je povedal Clug. “Vedel sem, da bo Mojstru in Margareti namenjen čas in prostor kje drugje. Očitno je ta ideja čakala na pravo mesto, mesto, kjer se je dejansko ta knjiga rodila.

V Maribor se vrača konec leta, s silvestrsko uprizoritvijo Tanga

Trenutno je Clug v Miamiju, kjer dela kot koreograf pri projektu Sleeping Beauty Dreams (Sanje Trnuljčice) s prvakinjo Mariinskega baleta Diano Vishnevo. “Gre za inovacijo, ki spremlja s senzorji plesalca, ki sproža z gibi projekcijo na ekranih. Koreografiraš torej plesalca in projekcijo hkrati, kar je zelo zahtevno,” je povedal. Premiera bo v sklopu sejma Art Basel v Miamiju 7. decembra, od sredine decembra pa bodo predstave v New Yorku. “Gre za to, kar je sanjala Trnuljčica v stotih letih, a postavljeno v visoko tehnološki, vesoljski koncept. Tehnologija se povezuje s plesom in predstavlja dogodek, spektakel,” je Clug opisal projekt.

V Maribor se vrne konec leta, ko bo obeležil 20 let koreografske kariere. Njegov prvi samostojni koreografski projekt Tango, ki ga je ustvaril leta 1998 s soplesalko Valentino Turcu, bo na sporedu na silvestrovo. V letošnji sezoni je za SNG Maribor koreografiral baletno pravljico Kekec, spomladi pa sledi premiera Cantate, prežete z mediteranskim erosom. “Nadaljujemo uspešno delo doma,” je še povedal za STA.