Hoški župan Marko Soršak je ob izdaji okoljevarstvenega soglasja za izgradnjo Magninega obrata v Hočah prepričan, da vsebinskih zadržkov za projekt več ni in upa, da tudi pritožb ne bo. “Če pa je kdo proti, ker je apriori proti, to pa upam da ni, ker investitor dolgo več ne bo čakal”.

Če pritožb ne bo, ministrstvo za okolje ne bo potrebovalo več veliko časa in bi lahko gradbeno dovoljenje za lakirnico izdalo že septembra. A tudi na lokaciji B, na Madžarskem, postopki še vedno tečejo, Madžari pa so se zavezali gradbeno dovoljenje pridobiti do 1.oktobra. “Ker bo potem bo nam preostal le promet po avtocesti od Gradca do Lendave in naprej do lokacije na Madžarskem, ker tam avtoceste ni,” še dodaja Soršak.

V Hočah so sicer razen enega, kjer še čakajo podpis, rešili tudi vsa vprašanja nadomestnih zemljišč, sprejemali pa bodo še popravljen prostorski načrt, ki predvideva manjši posek gozda, 4 hektarje.

O vplivih na ljudi, tla, vodo, zrak, hrup…

Kot so pojasnili na Arsu, so v okviru postopka presoje vplivov na okolje presojali vplive izgradnje Magninega obrata na ljudi, tla, vodo, zrak, hrup, biotsko raznovrstnost in naravne vrednote, človekovo nepremično premoženje in kulturno dediščino, medtem ko prostorsko umeščanje ni bilo predmet postopka.

Agencija je v okoljevarstvenem soglasju predpisala projektne in okoljevarstvene pogoje za čas gradnje in čas obratovanja, tako za zavarovanje tal in voda kot glede obremenjenosti s hrupom in med drugim opredelila, da mora v času gradnje osebni in tovorni promet, povezan z gradnjo, potekati z južne strani preko Letališke ceste, ki se navezuje na avtocesto.

Promet preko Rogoze s severne strani ne bo dovoljen, razen za gradnjo plinovoda, priključka na kanalizacijo in vzpostavitve nadomestnih kmetijskih zemljišč ter prevoza delavcev iz neposredne bližine, ki nimajo dostopa na avtocesto.

Poseg je sprejemljiv za okolje

Arso v dovoljenju ugotavlja, da je Magna s predloženo dokumentacijo in njenimi dopolnitvami izkazala, da je poseg sprejemljiv za okolje in da zaradi gradnje mejne vrednosti ne bodo presežene. Prav tako bodo v tovarni po njihovem mnenju po izgradnji pri obratovanju uporabili tehnologije lakiranja, ki so sprejemljive oziroma skladne z zahtevami najboljših razpoložljivih tehnik in imajo nižje emisije hlapnih organskih spojin.

V postopku izdaje okoljevarstvenega soglasja so pridobili tudi mnenje ministrstva za zdravje in Nacionalnega inštituta za javno zdravje, ki potrjujeta, da je nameravani poseg z vidika vplivov na zdravje in počutje ljudi sprejemljiv pod pogoji, ki jih je upošteval Arso.

Izdano tudi vodno soglasje

Glede varstva voda so pridobili mnenje direkcije za vode, iz katerega je prav tako razvidno, da je poseg sprejemljiv, omenjena direkcija pa je investitorju že izdala tudi vodno soglasje. Ob tem je Arso v postopku pridobil še mnenja številnih drugih pristojnih organov in presodil, da bo poseg ob upoštevanju vseh pogojev sprejemljiv.

Kot še dodajajo na Arsu, bodo vsi pogoji in ukrepi za preprečevanje onesnaževanja okolja, ki jih mora zagotoviti investitor v zvezi z obratovanjem, določeni v okoljevarstvenem dovoljenju. Za tega Magna sicer še ni zaprosila.