Vozniki v tovornem prometu in prevozniki, ki opravljajo turistične prevoze, so obupani. Ker vlada njihovih zahtev ni uvrstila v tretji protikoronski paket, so pred dnevi že grozili s stavko. Med drugim si želijo podaljšanje državnega subvencioniranja čakanja na delo in nepovratna sredstva ter ugodne kredite za zagon investicij.

Ena izmed panog, ki je v obdobju epidemije koronavirusa utrpela veliko škodo, posledice pa bo čutila še dolgo, je zagotovo avtoprevozništvo. Prevozniških podjetij je v Sloveniji kar 6000, zaposlujejo 30.000 ljudi in prispevajo sedem odstotkov bruto domačega proizvoda, mnogi pa so sedaj zaradi izpada naročil že nelikvidni.

»Večino prevozov smo v našem podjetju opravili na relaciji Nemčija, Švica in Francija, pa tudi Italija. Epidemija je vse obrnila na glavo, saj so se naročila pri stalnih podjetjih, za katere smo opravljali večino prevozov, skoraj popolnoma ustavila,« je povedal eden izmed manjših mariborskih avtoprevoznikov, ki ni želel biti imensko izpostavljen. Ker gre za družinsko podjetje, v katerem so zaposleni praktično vsi njegovi ožji sorodniki, je situacija še toliko težja, ker so vsi ostali brez dela. »Tast in stric sta šoferja tovornjaka in seveda v Italijo več nismo želeli. Sprva smo koristili dopuste, nato čakanje. Na srečo imamo še nekaj rezerv iz časov, ko smo dobro poslovali, a ta denar bo izpuhtel, vprašanje pa je tudi, kdaj se bomo lahko sploh znova vrnili na zeleno vejo. V koliko se situacija ne bo izboljšala, bomo primorani odpuščati,« še dodaja naš sogovornik.

Osrednje zahteve prevoznikov so zagotovitev finančnih sredstev s strani SID banke, podaljšanje veljavnosti pogodb za posebne linijske prevoze in nadomestila za izvajalce občasnega prevoza, za ukrepe iz prvega in drugega paketa ukrepov pa želijo, da za sektor občasnega prevoza potnikov veljajo do konca leta.

Grožnje s stavko trenutno zamrznjene

Prevozniki, združeni v sekciji za promet na Obrtni zbornici Slovenije (OZS), so pred dnevi po srečanju na infrastrukturnem ministrstvu sicer začasno zamrznili grožnjo s stavko, s katero so grozili zaradi nezadovoljstva, ker vlada njihovih zahtev ni vključila v tretji paket protikoronskih ukrepov.

Predstavniki ministrstva za infrastrukturo so namreč prevoznikom predstavili možnosti, ki izhajajo iz že sprejetih ukrepov, med drugim načrtovani sektorski sklad v višini 35 milijonov evrov, za katerega bo 10 milijonov evrov prispevala država, 25 milijonov evrov pa SID banka. “Ta bo prevoznikom omogočil pridobitev povratnih sredstev pod ugodnejšimi pogoji. Pri identifikaciji prioritetnih vsebin za financiranje v tem skladu bodo sodelovali tudi predstavniki obeh zbornic,” so zapisali na infrastrukturnem ministrstvu.

Prevozniški sektor je na kolenih

Po navedbah OZS so na področju prevoza potnikov v izredno težkem položaju predvsem prevozniki, ki opravljajo t. i. turistične oziroma občasne prevoze potnikov in prevozniki, ki opravljajo posebne linijske prevoze (prevozi šolskih otrok in delavcev na delo), pa tudi drugi prevozniki oziroma tovorni promet.

Osrednje zahteve prevoznikov, ki opravljajo turistične prevoze, so zagotovitev finančnih sredstev s strani SID banke, podaljšanje veljavnosti pogodb za posebne linijske prevoze in nadomestila za izvajalce občasnega prevoza, za ukrepe iz prvega in drugega paketa ukrepov pa želijo, da za sektor občasnega prevoza potnikov veljajo do konca leta.

S težavami se sooča tudi tovorni promet, kjer prevozniki po besedah Petra Piška, predsednika sekcije za promet pri OZS, potrebujejo ugodne kredite za zagon investicij. Sektor je namreč “na kolenih, saj je 70-odstotkov prevoznih kapacitet na razpolago, zaradi česar prihaja do nelojalne konkurence in pritiska na cene”, je opozoril Pišek.

Prevozniki so o ukrepih premalo obveščeni

Obenem so se na srečanju dogovorili, da bo ministrstvo v teh dneh pripravilo podroben seznam vseh ukrepov, ki so že na voljo prevoznikom. Pokazalo se je namreč, da marsikateri prevoznik ni dovolj dobro obveščen o ukrepih, ki je vlada že sprejela in so že na voljo.

Pišek je medtem za STA izpostavil, da si prevozniki v turizmu želijo, da bi državno subvencioniranje čakanja na delo v panogi podobno kot v avtomobilski industriji podaljšali za en mesec, za kar ima ministrstvo posluh, pričakujejo pa še odgovor o zahtevi glede nepovratnih sredstev v višini do 10.000 evrov.

Več o zahtevah prevoznikov na https://www.ozs.si/sekcija-za-promet.