Gospodarstvo

Marinček poziva vlado da dopolni zakon o Magni

Uredništvo , 11.02.19 ob 13:02

Za zamudo je mnenju Rova dokazano kriva Magna sama, saj je, kot trdijo, za štiri mesece prekršila pogodbeni rok za predložitev celovite dokumentacije.

Novomeško združenje okoljevarstvenikov Rovo je predsednika vlade Marjana Šarca, gospodarskega ministra Zdravka Počivavška, okoljskega ministra Jureta Lebna in hoškega župana Marka Soršaka v odprtem pismu še enkrat pozvalo, da z dopolnitvijo zakona o Magni slednji omogoči, da v najkrajšem času zažene proizvodnjo v novi hoški lakirnici.

V pismu, pod katerega sta podpisana predsednik nevladne organizacije Zlatko Resman in član upravnega odbora Rova Gorazd Marinček, med drugim tudi predlagajo sestanek, na katerem bi jim predlog še dodatno obrazložili.

Ob tem v Rovu premierja Šarca sprašujejo, kako v luči njegovega vrednostnega stališča, da “sicer drži, da sta medijska svoboda in svoboda govora temelja demokracije, a to še zdaleč ne pomeni, da sta neomejeni”, ocenjuje aktualno medijsko gonjo proti okoljevarstvenikom.

Magna naj bi sama povzročila zamudo

Ti namreč po njihovem ravnajo po predpisanih postopkih na osnovi veljavne zakonodaje, zdaj pa jim skušajo podtakniti odgovornost za ogrožanje delovnih mest z domnevnim povzročanjem zamude pri pravnomočnosti okoljevarstvenega dovoljenja. Za njo je po mnenju Rova dokazano kriva Magna sama, saj je, kot trdijo, za štiri mesece prekršila pogodbeni rok za predložitev celovite dokumentacije.

Pogodba o izvedbi strateške investicije na razvojnem območju med državo in investitorjem je bila podpisana 17. oktobra 2017, v njej pa je med drugim zapisano, da mora biti investicija, vključno z gradbenimi deli in ustvarjanjem delovnih mest, izvedena v skladu z veljavno zakonodajo. V Rovu zato v odprtem pismu sprašujejo, ali je zakon o vodah del veljavne slovenske zakonodaje ali ne.

Ob tem spominjajo, da je v isti pogodbi tudi navedeno, da bo okoljevarstveno dovoljenje za prvo fazo pridobljeno in postalo pravnomočno najpozneje do 30. aprila 2018, zato predstavnike države sprašujejo tudi, zakaj so dopustili kršitev pogodbe, saj je Magna zadnjo dopolnitev vloge Arsu izročila šele 25. julija lani in s tem sama povzročila štirimesečno zamudo v zakonodajnem postopku.

Dovoljenje še ni pravnomočno

Kot ob tem dodajajo v Rovu, je bil posebno zakon o Magni v državnem zboru sprejet 15. decembra 2016 po zgolj 29-dnevnem zakonodajnem postopku, zato predstavnike vlade zdaj sprašujejo, zakaj ne vložijo v enako hiter zakonodajni postopek dopolnitev Lex Magne in v skladu z njihovim predlogom vanj dodajo člen, po katerem bi ne glede na 69. člen zakona o vodah investitor v konkretnem primeru lahko gradil objekte za namen strateške investicije na razvojnem območju.

“Če vlada tako dopolnilo potrdi na seji ta četrtek, lahko državni zbor predlog obravnava na seji v začetku marca, v enakem časovnem okviru 29 dni, kot prvotni zakon leta 2016. Tako bodo odpravljeni materialni zakonski razlogi za morebitno tožbo proti izdanemu okoljevarstvenemu dovoljenju na upravnem sodišču,” so zapisali v nevladni okoljski organizaciji.

Okoljsko ministrstvo je sicer ta teden izdalo odločbo, s katero je zavrnilo pritožbo novomeške organizacije zoper izdano okoljevarstveno dovoljenje. A ker slednje še ni pravnomočno, Magna še ne more začeti obratovati. To se sicer lahko zgodi v roku 30 dni od vročitve odločbe ministrstva, a le, če nobena od strank v tem roku ne vloži tožbe na upravno sodišče. V Rovu so pritožbo napovedali že pred vložitvijo ugovora na okoljsko ministrstvo.

STA