Kljub temu da trenutne razmere na avtomobilskem trgu niso ravno rožnate, imajo v hoški Magni velike načrte za prihodnost.

Zadnje čase se je šušljalo, da Magni v Hočah ne gre ravno kot po maslu. Zaradi krize v avtomobilski industriji je prišlo do namigovanj, da stroji stojijo, ljudi pa ni v službo, saj naj ne bi bilo več naročil. Slednje smo preverili pri društvu Pristop, kjer nam je Slavko Grgič zagotovil, da temu ni tako. Še več, dejal je, da imajo v podjetju zaposlen kakovosten kader, ki je že v izhodišču v poslovnih načrtih predvidel morebitno avtomobilsko krizo, zato trenutno dogajanje zanje ni nobeno presenečenje. Stroji tako zagotovo ne stojijo, ljudje pa so vsekakor na svojih mestih, zagotavljajo za Maribor24.

Trenutno delajo le karoserije za jaguarja, a tudi slednje se lahko brž spremeni: “V Hočah imajo takšno tehnologijo, da lahko delajo karoserije za različne vrste avtomobilov,” pojasnjuje Gregič. V podjetju sicer zelo neradi govorijo o prihodnjih naročilih, saj je slednje vselej odvisno od naročnikov.

Druga faza predvideva trikrat večjo tovarno

Od odprtja tovarne v marcu je bilo zaposlenih 193 ljudi, danes jih je že 205, tako da je ekipa, predvidena za prvo fazo, že zapolnjena. V Gradcu trenutno stoji tovarna, kjer se kot končni produkt izdelujejo celotni avtomobili, v Hočah pa le karoserije, ki jih po izdelavi odpeljejo v Gradec, od tam pa naravnost k dobaviteljem. A razlika med Mariborom in Gradcem je tudi drugotnega pomena: pri severnih sosedih namreč ne dobijo dovoljenja za dodajanje proizvodnega obrata, v Hočah pa jim je to omogočeno. V drugi fazi Magnine proizvodnje tako ni mišljenih le dodatnih 1500 zaposlenih, pač pa nameravajo poleg sedanje zgraditi še eno, kar trikrat večjo tovarno za proizvodnjo celotnih avtomobilov, nam je zaupal. Te avtomobile bi tako lahko odpeljali neposredno k dobaviteljem.

Trenutno v Magni v Gradcu izdelujejo avtomobile znamk BMW (serija 5), Mercedez (G klasa), Jaguar Land Rover in po novem še Toyota Supra.

Imajo že zagotovljena zasebna zemljišča

Kdaj naj bi se začela gradnja tovarne, sicer še ni jasno. Še vedno čakajo na okoljevarstveno soglasje s strani Arsa, izdelati morajo še prostorski načrt (OPPN) za drugo fazo gradnje. Tudi glede zemljišč naj ne bi bilo večjih problemov, saj trenutno občina Hoče-Slivnica zaključuje odkup nekaj zasebnih zemljišč za 2. fazo, pri čemer je za Magno zagotovljen prednosten odkup.

A kljub temu še vse ni povsem gotovo, saj je, kot je pojasnil Gregič, še vedno vse več ali manj odvisno od prihodnjih naročil.