Kot poroča spletni portal 24ur, je Léo Grasset, francoski spletni vplivnež, ki ima 1,17 milijona naročnikov na YouTubu, zapisal, da mu je stranka, ki želi ostati anonimna, obljubila “ogromen proračun”. Povedal je, da se mu je naslov, ki ga je dala agencija, zdel lažen, profili domnevnih uslužbencev, so na spletni strani LinkedIn pozneje izginili, a še prej je opazil, da so vsi delali v Rusiji.
Ruski in kitajski mediji načrtno v širjenje nezaupanja do cepiv Zahoda
Objavil je tudi, kot je dejal, navodila agencije, ki ga je pozvala, naj ne uporablja besed, kot sta “oglaševanje” ali “sponzorirani video”, če bi se strinjal s partnersko ponudbo. “Gradivo predstavite kot svoj neodvisen pogled,” je pisalo v elektronskem sporočilu. Prav tako ga je agencija prosila, naj med svojimi privrženci razširi napačno trditev, da je smrtnost med cepljenimi s cepivom Pfizerja skoraj trikrat višja kot med tistimi, ki so se cepili z AstraZeneco.
Et Ça Se Dit Médecin, zdravniški pripravnik z več kot 85.000 sledilci na Instagramu, je povedal, da so mu za 30-sekundno zgodbo na njegovem profilu ponudili 2.050 evrov.
Številni drugi francoski spletni vplivneži, ki se vsi ukvarjajo s področjem zdravja in znanosti, so povedali, da so tudi njim ponudili takšno sodelovanje. Et Ça Se Dit Médecin, zdravniški pripravnik z več kot 85.000 sledilci na Instagramu, je povedal, da so mu za 30-sekundno zgodbo na njegovem profilu ponudili 2.050 evrov. Medtem je francoski minister za zdravje Olivier Véran dejal: “Ne vem, od kod prihaja ta (partnerska ponudba), iz Francije ali iz tujine. To je patetično, nevarno, neodgovorno in ne deluje.”
Cepivo Pfizer/BioNTech je sicer najpogosteje uporabljeno cepivo v Franciji. Proizvajajo ga ameriški Pfizer in nemška podjetja BioNTech. AstraZeneco, ki se tudi uporablja v Franciji, proizvaja britansko-švedsko farmacevtsko podjetje. V aprilskem poročilu Evropske unije piše, da ruski in kitajski državni mediji sistematično poskušajo sejati nezaupanje javnosti do cepiv Zahoda – trditev, ki jo v Moskvi zanikajo.