Kitajski potrošniki vse pogosteje nakupujejo brez denarnic, gotovine, kartic, pametnih telefonov, saj dobrine plačujejo tako, da zgolj obrnejo glavo in pogledajo v kamero. V državi se namreč hitro širi tehnologija obrazne prepoznavnosti oz. t.i. sistem “plačevanja z nasmehom”.

Kitajski potrošniki vse pogosteje nakupujejo brez denarnic, gotovine, kartic, pametnih telefonov, saj dobrine plačujejo tako, da zgolj obrnejo glavo in pogledajo v kamero. V državi se namreč hitro širi tehnologija obrazne prepoznavnosti oz. t.i. sistem “plačevanja z nasmehom”.

Plačevanje z nasmehom bi lahko izrinilo plačevanje s QR kodami

Kitajska infrastruktura mobilnega plačevanja je ena najbolj naprednih na svetu, novi sistemi, ki temeljijo zgolj na prepoznavanju obraza, pa bi lahko med staromodne metode izrinili celo plačevanje s pametnimi telefoni preko QR kod, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Kitajski potrošniki nakupe namreč vse raje poravnajo tako, da se z obrazom obrnejo proti POS napravam, opremljenim s kamerami, ki podobe povežejo z digitalnim plačilnim sistemom ali bančnim računom. Za tovrstno plačilo, ki je izvedeno zelo hitro, ni potreben niti pametni telefon.

Pripraven način nadzora nad državljani

Gre za programsko opremo, ki je že v široki uporabi – tudi za nadzor nad državljani. Z njo lovijo neprevidne pešce in kriminalce.

Vsi pa tovrstnemu prepoznavanju obrazov niso naklonjeni. Najbolj mu nasprotujejo v regiji Xinjiang. Tudi analitiki opozarjajo, da gre za tehnologijo, ki prinaša velika tveganja, da bi država na ta način zbrane podatke uporabila za svoje namene, denimo za spremljanje političnih nasprotnikov, etnično profiliranje in podobno.

Potrošniki se ob skeniranju obraza počutijo grde

Ne glede na to potrošniki očitno niso zaskrbljeni. Tudi tisti, ki plačevanje z nasmehom zavračajo, pa tega ne počnejo zaradi zaščite svoje zasebnosti, temveč zaradi svojega izgleda, kažejo raziskave. Anketa novičarskega portala Sina Technology je tako pred kratkim pokazala, da se kar 60 odstotkov vprašanih ob optičnem branju obraza počuti “grde”.

Vodilno podjetje s to tehnologijo je sicer Alipay, ki spada pod spletnega trgovskega velikana Alibaba. Ta ima svoje naprave za plačevanje prek tehnologije obrazne prepoznavnosti že v 100 kitajskih mestih.

V tehnologijo nameravajo vložiti še 380.000 milijonov evrov

Podjetje predvideva velikansko rast sektorja in je nedavno posodobilo svoj sistem plačevanja z nasmehom, tako da zdaj poteka preko naprave, ki je velika zgolj še kot ipad. Alipay bo za implementacijo rešitev v naslednjih treh letih namenil kar tri milijarde juanov (okoli 380.000 milijonov evrov).

Kot so napovedali v družbi, bodo v svoje kamere vključili tudi “lepotne filtre”.

Podjetje Tencent, ki upravlja aplikacijo WeChat s 600 milijoni uporabnikov, pa je minuli mesec predstavilo svojo napravo za plačevanje prek obrazne prepoznavnosti, imenovano Frog Pro.

V to cvetočo industrijo skuša vstopiti tudi vse več startup podjetij.

 

STA