Proizvajalci penečih vin so letos prodali okoli 100 milijonov steklenic manj kot lani, kar predstavlja tretjino celotne lanske prodaje. Francoska industrija penečih vin se sicer boji, da bo pandemija odnesla mnogo proizvajalcev.

Pandemija novega koronavirusa je močno prizadela tudi proizvajalce ikoničnih francoskih šampanjcev. Prihodke od njihove industrije naj bi oklestila za 1,7 milijarde evrov, saj naj bi prodaja praktično zastala. Francosko združenje prodajalcev penečih vin je zato s ciljem podpreti cene odpovedalo predprodajo te žlahtne kapljice.

Šampanjec se tradicionalno pije na praznovanjih in prireditvah, ukrepi za zajezitev gibanja, ki so bili po svetu sprejeti zaradi pandemije, pa so močno načeli povpraševanje po peninah, je ta teden poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Proizvajalci penečih vin so letos prodali okoli 100 milijonov steklenic manj kot lani, kar predstavlja tretjino celotne lanske prodaje. Mnogi med njimi zato nujno potrebujejo sveža sredstva.

Poseben odbor za penine, ki nadzira industrijo, pa je do 8. junija prepovedal predprodajo šampanjcev, ki so še vedno v procesu fermentacije, saj želi s tem preprečiti oster padec cen v trgovini na drobno in zaščititi vrednost proizvoda.

Proizvajalci šampanjca v normalnih razmerah v predprodaji prodajo med 10 in 15 milijonov steklenic, fermentacija pa lahko nato v zaprti steklenici počasi poteka pet let.

Francoska industrija penečih vin se sicer boji, da bo pandemija odnesla mnogo proizvajalcev, bo pa o ukrepih zanje konec meseca govora tudi na ravni francoske države in Evropske komisije, so še navedli pri AFP.