Tudi minula nedelja je bila za delavce na gradbišču Pelješkega mostu delovna. Potekajo namreč zadnje priprave na jutrišnji pomemben korak k povezovanju hrvaškega juga s preostalo državo, poročajo na portalu Dalmacija danas.
Steber na kopnem bodo povezali s prvim, ki se dviguje iz morja. “Najprej bomo sestavili konstrukcijo med prvima stebroma na kopenski strani. Povezoval ju bo element, dolg 52 metrov in težak kar 587 ton,” je povedal Davor Perić, gradbeni inženir Hrvatskih cest.
Minuli konec tedna delavci praznovali
Na gradbišče so se delavci vrnili po dvodnevnem premoru zaradi kitajskega novega leta, ki so ga letos v Komarni zaznamovali z epidemiološkimi ukrepi, piše RTL. “Čutilo se je, da sta bila ta dva dneva brez službe in so delavci lahko uživali na praznovanju. Zanje smo pripravili tudi darila, lokalno vino s tega območja, oljčno olje in nekaj recimo tradicionalnih daril,” je povedal Ivo Jerković, lastnik objekta, v katerem so nastanjeni kitajski delavci.
Most napreduje, vendar tudi ceste, po katerih bo omogočen dostop. Po začetni zamudi zaradi pritožb na razpise se je okrepilo delo tudi na polotoku. V drugi fazi projekta, ki so ga pred dnevi zaupali Strabagu, je bil prebit 499 metrov dolg predor Kamenica.
A lahko je proslaviti, ko dela potekajo po načrtu in ni zamud. Stebri nad morsko gladino začrtujejo pot prihodnje ceste, ki bi jo lahko končali do konca leta. “Nadaljuje se sestavljanje in varjenje segmentov jeklenih konstrukcij. Na tej točki je postavljenih in sestavljenih 27 odstotkov segmentov. Torej 44 od skupno 165,” je pojasnil Perić.
Most napreduje, vendar tudi ceste, po katerih bo omogočen dostop. Po začetni zamudi zaradi pritožb na razpise se je okrepilo delo tudi na polotoku. V drugi fazi projekta, ki so ga pred dnevi zaupali Strabagu, je bil prebit 499 metrov dolg predor Kamenica.
V teku tudi gradnja številnih predorov
V teku so tudi dela na 488 metrov dolgem mostu Dumanja jaruga I, konec leta pa je bil prebit najdaljši predor v celotnem projektu, Debeli brijeg, dolg 2,4 kilometra. V tretji in četrti fazi, ki jo gradi grški Avax, prihaja do manjših zamud, a župan Dubrovniško-neretvanske županije verjame, da bo celoten projekt končan do zastavljenega roka.
Celoten projekt bo lično zaključen. Tudi sam Pelješki most najbrž že letos, a dokler ne dobimo uporabnih dovoljenj je prehitro karkoli govoriti. Verjamem, da se bomo do turistične sezone 2022 po Pelješkem mostu vozili proti Dubrovniku.
“Celoten projekt bo lično zaključen. Tudi sam Pelješki most najbrž že letos, a dokler ne dobimo uporabnih dovoljenj je prehitro karkoli govoriti. Verjamem, da se bomo do turistične sezone 2022 po Pelješkem mostu vozili proti Dubrovniku,” je dejal župan Dubrovniško-neretvanske županije Nikola Dobroslavić.
Projekt Pelješkega mostu, ki ga financira Evropska unija, zgradilo pa ga je kitajsko podjetje, je najboljši primer konkretnih in oprijemljivih projektov, na katere se želi osredotočiti Hrvaška.
Most, ki združuje hrvaško celino, ima tudi simbolni pomen povezovanja Evropske unije in Kitajske, je prejšnji teden na video srečanju pobude Kitajska +17 poudaril premier Plenković. “Projekt Pelješkega mostu, ki ga financira Evropska unija, zgradilo pa ga je kitajsko podjetje, je najboljši primer konkretnih in oprijemljivih projektov, na katere se želi osredotočiti Hrvaška,” je pred dnevi dejal premier Andrej Plenković.
Ta most se še vedno imenuje Pelješki most, čeprav ni gotovo, da bo takšno tudi njegovo ime, ko bo končan. Predlogi so različni, eden najbolj odmevnih pa je, da bi ime dobil po glasbeni legendi Oliverju Dragojeviću.